Direktlänk till inlägg 30 december 2010

Var är nallarna?! eller Vad 17 håller posten på med?!

Av Ewa - 30 december 2010 15:14

Oj, vad jag har sovit! Och drömt så in i vassen!! Jag drömde bl.a om att min pappa tänkte starta hunduppfödning och byggde burar där han kunde duscha av 10 valpar i taget och jag sa att jag skulle anmäla honom eftersom jag hade läst att den sortens hundtvätt var det samma som djurplågeri. Jag drömde oxå om en spansk akrobat-dvärg som bodde hemma hos oss och som var kär i mig och ganska efterhängsen. I vanliga fall kan mina drömmar kopplas till händelser och tankar, men inte de här!


Sista burstädningen för året är avklarad och när grisarna har festat loss på den enorma hö-bunt som jag alltid lägger in efteråt, så ligger de nu utspridda som små baguetter. Det är alldeles tyst! Det känns konstigt. Tidigare idag hade Diskussionsklubben årets sista möte och det var inte tyst om jag säger så.   


Pär har arbetat färdigt för i år och idag var han tydligen helt ensam större delen av tiden och jag antar att han fick massor gjort. Just nu är han i Salem för att hämta ut ett paket innehållande en dator-skärm. Den skulle egentligen ha kommit igår, men postverket har mycket underligt för sig just denna månad. Skärmen beställdes från Dustin Med De Supersnabba Leveranserna som ligger i Stockholm dvs. inte långt från oss. När skärmen inte kom igår som väntat, så kollade Pär upp det på nätet och fick då veta att skärmen befann sig i Jönköping. !?! Nu är den i alla fall här, men det som är värre är att Pär hade beställt varsin nalle till Elin och mig från Nallebudet som en julhälsning. Detta gjorde han den 21 december och blev grymt besviken när de inte hade anlänt kvällen innan julafton. Nallebudet har fungerat felfritt de andra gångerna som vi har anlitat dem. Ännu igår hade de fortfarande inte kommit och då ringde han Nallebudet som bekräftade att leveransen hade skett som önskat, men att nallarna tydligen har försvunnit på vägen. Försvunnit? Hur kan något bara försvinna?? De måste ju ligga någonstans, eller hur? Killen som pratade med Pär hade låtit trött och uppgiven för det är tydligen många, många nallar som är på drift. Han sa åt Pär att skrota fakturan och den behöver inte betalas även om nallarna dyker upp. Var är våra nallar?! Vad 17 håller posten på med?!


Jag känner att nyårsstämningen är på väg. För mig innebär det irritation och en enorm trötthet. Det här har ingenting att göra med att själva firandet är kravfyllt för, precis som med julfirandet, så ställer jag inte upp på några som helst krav. Nä, det har att göra med att jag alltid får känslan av att det aldrig tar slut. Jag har precis överlevt ännu ett år och i just det här fallet, så har det övervägande varit ett skit-år och jag känner som så ofta att jag inte har ork eller lust att påbörja ett nytt. Bara för att 2010 var ett enda stort blä, så finns det inga garantier för att 2011 blir bättre. Inga garantier alls som med allt annat här i livet. Eftersom jag fortfarande håller på att återhämta mig efter FK:s behandling, så har jag inte lyckats samla på mig krafter för att fortsätta att slåss med dem ännu ett år. I detta nu är jag en pessimist och jag tycker faktiskt att jag har en hel del som talar för att min pessimism är berättigad. Positivt tänkande har jag inget till övers för, så om du har för avsikt att kommentera, välj då orden noga....


O-fridens.

 
 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

30 december 2010 16:14

Jäkla posten...ibland undrar man vad de sysslar med! Har också fått vänta olidligt länge på vissa saker fast man vet att de skickats därifrån man beställt det. Urk. Hoppas nallarna kommer snart då...

Jag hoppas att 2011 blir bättre än 2010, för fy fan vilket skitår det har varit!! Vill ALDRIG ha tillbaka det igen, men som du säger, man vet aldrig, det nya året kanske inte blir ett skit bättre, det enda man kan göra är att hoppas på att det blir det.

Här blir nyår lugnt, hemma med små valpar å så blir det kanske en öl eller tre, ska göra snabbvisiter hos några vänner som bor nära oss (nu mer!) sen blir det soffhörnet och tv:n för vår del, det ska bli skönt!

Jag önskar dig en lugn nyårsafton och skickar med en kram!

Åsa-Maria

http://www.mittlchf.bloggplatsen.se

Ewa

30 december 2010 16:17

Kram tebax!

 
Vikki

Vikki

30 december 2010 19:18

Var han snygg? Akrobatdvärgen, alltså.

http://vickileh.bloggagratis.se

Ewa

30 december 2010 20:23

Liten, kompakt, svart hår och äcklig mustasch. Så, svar nej.

 
Ingen bild

Budda

31 december 2010 21:17

Vad tråkigt, har de kommit fram, nallarna?

Ewa

31 december 2010 23:28

Nope.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards