Direktlänk till inlägg 29 december 2010

Inte som det var planerat

Av Ewa - 29 december 2010 16:02

Elin och jag var uppe strax före 9. Jag hade inte sovit så bra och mådde faktiskt inget vidare. Vid frukosten sms:ade jag Annie och ställde in den planerade lunchen för jag kände att jag hade ork för en snabb shopping, men inte så mycket mer. Som tur var blev hon inte sur. Jag är så himla van vid att bli ifrågasatt när jag lämnar återbud till någonting att jag nästan väntade mig det även från Annie. Jag måste skärpa mig!      Det var rått och grått idag och inne i Stockholm kunde man välja mellan följande underlag: slirig snömodd, is eller barmark. I början var det inte så mycket folk, men när Elin och jag drog oss mot tåget hem vid 13-tiden, så var det rätt tjockt faktiskt och det var en välsignelse att få komma hem; in i värmen, hälsa på grisarna, byta till mjukiskläder, göra te och sedan ta plats i soffan. Åååh, hem ljuuuuuva hem!


Om jag ska skriva lite om själva shoppingen, så köpte jag den pälsiga Lagerhaus-filten som har funnits i mina tankar i dryga 2 veckor (jag blev förvånad över att den fanns kvar med tanke på de snabba bytena som är i affärerna nu för tiden). Den var inte på rea, men den var mycket lenare och mysigare än jag mindes den. Nu ligger den utbredd i soffan; den bruna färgen är fin mot soffans röda. Elin köpte Roy som är en stor, mintgrön gosefigur med halsduk och vantar. Han var på rea. På Kappahl hittade jag en mysig slapp skjorta med huva (!). Det fanns en kvar i min storlek. "Det är meningen att du ska ha den!" utbrast Elin i sann shopparanda. Jag sög åt mig den och jag hade inte gått många steg innan jag fick se en urfin kofta i ljusgrått/vitt med obegripliga knytband i ryggen. 400 kr. Jag tyckte inte att jag hade råd med både den och skjortan. Eller? Sedan fick jag syn på en hylla med samma kofta fast i rött/vitt och den var prissänkt till 200 kr! Jag älskar rött! Den fanns inte i min storlek. Jahaja..... Så fick jag se en ställning där det hängde några likandana röda koftor och jag kastade mig fram och började bläddra. Fel storlek, fel storlek, fel storlek, fel storlek, min storlek! "Det är meningen att du ska ha den!" utbrast Elin igen med betoning och jag kunde inte låta bli att hålla med. Nu vet jag vad jag ska ha på nyårsafton i svärisarnas kalla lägenhet, men jag kommer att klippa av de obegripliga knytbanden.    Ett besök hos Caramella oxå. Det finns en svart-o-vit-randig karamell som smakar lakrits som jag har börjat kalla för Astrid-karameller efter vår lilla gris, men ni kan aldrig gissa varför. När man ser Astrids rumpa rakt bakifrån, så är den tecknad i svart-o-vit-randigt och det får mig alltid att tänka på just den där karamellen. Är jag knäpp eller helt galen?


Shoppingrundan innehöll även en mindre magkrasch för mig som kostade 20 kr i toalettavgifter. När magen hade lugnat sig och allt var frid och fröjd igen, så köpte jag en Brämhult smoothie som lade sig väl tillrätta i det tidigare så oroliga området.


När jag kom hem, så hade jag ont i ryggen och knäna trots MBT-skorna och hostan rev ordentligt, men efter medikamenter och vila, så mår jag prima igen! Jag har fått te och jag är hemma hos mina älskade fyrbeningar.


Fridens.





 
 
Budda

Budda

29 december 2010 17:13

Härligt! Kul att fynda och unna sig.
Jag gillar KappAhl och deras XLNT.

Nyfiken på Astridkaramellen. :)

http://www.budda.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

29 december 2010 21:54

Ja, skärp dej ;-) Varför skulle jag bli sur? Hoppas att vi ändå kan pricka in en annan dag inom kort.
Haha. Ja, Polkagris-Astrid har en väldigt speciell rumpa. Riktigt läcker faktiskt, precis som en lakrits-polkagris.

http://www.peek-a-boos.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

29 december 2010 23:58

Vilken tur att hitta snygga kläder i rätt storlek på rea Jag håller med Elin, det var någon mening med det.
Jag har slutat med att förklara när jag tackar nej, jag orkar inte ens försöka förklara att kroppen inte orkar. Det blir ett nej tack och eller tyvärr måste jag lämna återbud. Det får räcka.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards