Direktlänk till inlägg 12 december 2010

Jag hade väntat mig reaktioner.......

Av Ewa - 12 december 2010 00:16

.........på mitt inlägg "Minerad mark" och jag fick reaktioner. Det är ett väldigt känsligt ämne. Det jag inte hade väntat mig var personliga angrepp. Människor som bara har läst detta enda inlägg (av 2876 inlägg) och genast har sin uppfattning om mig fullständigt klar. Jag är hård och cynisk och jag vet inte vad det innebär att stötta någon och jag vet förmodligen inte hur man gör för att glädjas. Jag anklagas för personangrepp trots att inlägget är allmänt menat. Jag är inskränkt och känner ingen kärlek till mitt eget barn för då skulle jag inte ha skrivit det jag skrev.


Jag bör heller inte ha åsikter om det här eftersom jag inte vet något om det. Hur mycket vet ni om depressioner? Hindrar det er från att ha åsikter? Hur mycket vet ni om hur det är att ha varit sjukskriven i 10 år och sedan bli misstrodd? Se till att hålla tyst med vad ni tänker utifall att ni inte har varit i exakt min situation!


Jag verkar tro att min egen sjukdom och längtan efter hälsa är mer värd än dessa människors sjukdomar och längtan efter barn, men det går inte att gradera på det viset.


Jag blir anklagad för dubbelmoral och där håller jag faktiskt med.


Jag ångrar inte mitt inlägg och jag står för mina åsikter. Till skillnad från det som vissa av kommentatorerna skrev, så riktar jag mig inte till någon specifik person medan de kommentarer jag har fått har varit riktade direkt till mig.


Jag hävdar fortfarande att det går att diskutera detta ämne utan att för den skull ta upp det känslomässiga lidandet och att man inte behöver gå till personangrepp bara för att man tycker att någons åsikt är helt åt fanders.


Jag är förvånad, nej, jag är chockad över att man kan skriva sådana saker till en människa som man inte känner! Vad får ni ut av det? Det är klart att jag har tagit åt mig av kommentarerna för jag är inte som en gås som vattnet bara rinner av och jag har blivit ledsen och jag har blivit sårad. Känns det bra? Jag hoppas det för då har inte allt det här varit helt förgäves.


Från och med nu går det inte att kommentera det inlägget.


O-fridens.

 
 
Nannis

Nannis

12 december 2010 13:23

Jag håller inte alltid med dig i dina åsikter, men det kan man inte göra med någon. Det innebär inte att man inte får ha åsikter som är annorlunda. Jag tänker inte ge mig in i den frågan saken gäller - eftersom jag inte delar - men jag vill i af tycka.. om dig som person.

Du är en av DE FÅ som jag vet finns där och stöttar mig när jag har det tufft. För mig är du ingen hård, känslokall människa som inte kan sätta dig in i andras situationer (men nu var det inte känslor du skrev om heller i ditt inlägg)

KRAM

http://nannis.blogg.se

Ewa

12 december 2010 16:13

Tack och jag tycker om dig oxå fast vi tycker olika!

 
Ewa

Ewa

12 december 2010 16:38

Nannis: framför allt, så har du läst mer än 1 av mina inlägg.....

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

12 december 2010 23:46

Alla har rätt att ha sina åsikter. Och vill man inte veta vad andra tycker så är det bara att låta bli att läsa andras inlägg i bloggar mm. Det är modigt att ta upp känsliga ämnen.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Ewa

13 december 2010 10:34

Tack!

 
riesling

riesling

14 december 2010 13:38

Nä, nu bara MÅSTE jag få lov att lägga mig i den här diskussionen.
Jag har så enormt mycket åsikter så det blir ett eget inlägg som är dedicerat till dig!
Fan, jag blir så otroligt upprörd över vad en del har skrivit till dig - de har ju inte fattat att det är en sak-diskussion du för.
Gulliga du, jag står på din sida och har fruktansvärt lika åsikter som du har!!
Bra av dig att ta upp ämnet alls!!!

http://riesling.bloggplatsen.se

Ewa

14 december 2010 14:20

Jösses, vad det värmer!!

 
riesling

riesling

14 december 2010 14:44

Nä, känslokall är du INTE!
Du är en ovanligt klok och eftertänksam människa!

http://riesling.bloggplatsen.se

Ewa

14 december 2010 14:48

Tack igen och nu rodnar jag nästan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards