Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Fundringar en måndag morgon i november

Av Ewa - 29 november 2010 08:49

Sovit dåligt eftersom jag inte var speciellt trött eftersom jag sov till 12 igår.....

Gick upp halv 8 enligt planeringen, men vid frukosten kändes Motståndet i form av en liten knut i magen och trötthet.

Jag hade ingen som helst lust att åka till SATS och träningen ska vara lustfylld även innan jag har börjat dvs på vägen dit, under tiden och efteråt och så är det ju för det mesta, men inte idag.

-10 grader och strålande sol - vackert!

Tågen är, enligt SL:s sida, inte försenade - kors i pendeltaket!

Jag skulle ha haft min röda, tjocka vinterkappa eftersom - och det tar emot att erkänna det - min ursnygga, lila yllekappa inte pallar för så här många minusgrader om jag inte är väldigt påbyltad under vilket jag inte gillar att vara.

Jag måste sluta äta godis! Jag har inte ens något godissug att kämpa emot utan jag äter av gammal vana, därför att jag är van vid att vara sugen! Det är ju helflängt!! Jag känner mig som en rökare som precis har slutat och inte riktigt vet vad h*n ska göra av händerna som ju är vana vid att pyssla med cigaretten. Det som gör mig lättad är att vikten, trots detta, står stilla. Det hade inte hänt så mycket på centimeterfronten heller när jag mätte igår. Men jag mår inte bra, vare sig kroppsligt eller rent samvetemässigt av att äta så mycket socker.

Elin är i skolan för fjärde dagen i rad! *fanfar*

Nu sitter jag här i mitt tysta kök med endast ljudet av tangentbordsknatter och höprassel från marsvinen.

Välsignade tystnad!

Det som var jobbigt med att vara i Stockholm i lördags var just ljudnivån. Den är så fruktansvärt stressande! För att inte tala om ljudnivån på bion.....

"Restaurang Flax" (vår servering av fågelmat och nötter) öppnade för säsongen i fredax och förmodligen har rådjur, fåglar och ekorrar någon form av djungeltelegraf för de kommer till oss och äter och det känns så bra! När naturen vilar som bäst, så har vi ett ordentligt djurliv och det värmer mig ända in i hjärteroten! 

Vi ska köpa nya köksmöbler + lampa! De möbler vi har nu är 16 år gamla och knakiga. Vi har limmat alla stolarna och klätt om dynorna, men nu ska de få gå i pension på övervåningen och användas endast när Vårat Gäng kommer på middag. Det finns ett bord + fyra stolar i ek med vita sitsar från IKEA som vi lutar mest åt. Jag gillar ek! Så småningom ska vi även måla om här inne.

Jag dricker te.

Frågan är vad jag ska göra. Spela Sims, spela något annat eller sova? Svåra val! Det tog faktiskt en evinnerlig tid för mig att bestämma mig om jag skulle pressa iväg mig själv till SATS eller inte. Det som avgjorde var att jag sällan får ut något bra av att pressa mig och att det blir ganska mycket i morgon (möte på BUP med både läkare och psykolog och efter det storhandling på Coop - blä!).


Fridens.


 
 
Annie

Annie

29 november 2010 09:35

Godmorgon vännen :-)
Härligt att göra om lite. Jag har en DRÖM-köksstol på IKEA. Den heter Elias och är så skön att sitta i så att man aldrig vill resa sej ur den. Jag skulle till och med kunna tänka mej att köpa en att ha i vardagsrummet och göra den lässtol i en läshörna. Åk dit och provsitt, vetja :-)
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60131625 :-)
Skulle jag köpa nya möbler till köket (som ju också går i ek) skulle det inte vara någon tvekan om vilken stol jag skulle välja.

Önskar dej en härlig måndag i solen.
Kram Annie

http://www.peek-a-boos.bloggplatsen.se

Ewa

29 november 2010 10:10

Den är fin, men den passar inte ihop med det bord vi vill ha.

 
Annie

Annie

29 november 2010 10:37

Haha. Nä, den passar nog inte ihop med något bord över huvudtaget. Ful är den men oooooh så skön :-)

http://www.peek-a-boos.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards