Direktlänk till inlägg 28 november 2010

Skärp er!

Av Ewa - 28 november 2010 12:44

Alla ni vuxna bloggare. Alla ni bloggare som är äldre än 14 år. Skärp er! Sluta gnälla över alla 14-åriga bloggare vars bloggar ni finner så fruktansvärt ointressanta och korkade. Låt bli att läsa dem! Alla vi bloggare som är äldre än 14 år har faktiskt varit just 14 år och vi var precis lika egotrippade, ointressanta och fåniga, men skillnaden är att vi inte hade internet. Man är sällan en intressant människa när man är 14 eftersom det inte har hänt så mycket mer i ens liv än just kompisar och skola. Ni har för litet att bry er om eftersom ni kan hetsa upp er så över denna "företeelse".


Fridens.


PS. När blev "fjortis" ett skällsord?

 
 
Gröngöling

Gröngöling

28 november 2010 15:40

Ja men dessa "fjortisar" är väl desamma som skriver "kommentera min blogg, så kommenterar jag din" och så vidare?

Hävdar fortfarande att de är en annan generation bloggare och de får göra det på sitt sätt.

Fin bild!

http://grongoling.bloggplatsen.se

Ewa

28 november 2010 20:30

Visserligen, men jag tycker ändå att det börjar likna hets mot åldersgrupp.

 
Nannis

Nannis

28 november 2010 17:00

*tummen upp* ;)

Tack för ditt stöd Ewa, det är mycket värdefullt! kram

http://nannis.blogg.se

Ewa

28 november 2010 20:29

Det var så lite så! Jag får mycket stöd från dig när det kniper. Hälsa Tindra!

 
Magdalena

Magdalena

28 november 2010 22:07

Haha jag tänkte precis på hur jag hade älskat att ha en blogg när jag var 14 år när jag var inne på en 14åringsblogg precis. Och det finns väl som sagt ingen anledning att gnälla, bara att inte läsa dem.

Ang. fjortis så har det nog alltid varit ett skällsord, eller? Det var iallafall ingenting som man ville bli kallad när jag var det för ca 15 år sedan.

fin blogg förresten. :)

http://makane.bloggplatsen.se

 
Vimsig

Vimsig

29 november 2010 05:45

Väldigt intressant blogg!
Läste på din presentation att du lider av depressioner och ångest, då kan jag säga att då är vi två. Lider av panikångest och har djupa depressioner med jämna mellanrum.
Läs gärna min blogg om min vardag om du vill! :)

Och nej, jag är absolut inte 14 år och menar att "läser du min så läser jag din" utan jag läser din för den är intressant och jag tycker du kan gå in på min blogg och ge den en chans bara :)

http://www.vimsig2010.bloggplatsen.se

Ewa

29 november 2010 08:01

Jag ska kika in hos dig. Lovar! Alltid intressant med nya bloggar.

 
Annie

Annie

29 november 2010 06:31

Ja, det är ju underligt. Fjortis är ingenting som hänsyftar till åldern, utan till sättat att vara har jag förstått. Av en händelse kom jag över ett 3 år gammalt inlägg:
http://peek-a-boos.bloggagratis.se/2007/12/20/413370-barn-talar-rubrik-stulen-fran-ulles-funderingar/

http://www.peek-a-boos.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards