Direktlänk till inlägg 25 november 2010

Jag skymtade en blog.....

Av Ewa - 25 november 2010 18:04

.....där det stod att läsa att bloggaren äntligen kunde betala av sina små kreditkortsskulder. En av de små skulderna var på 22.000 kr. Det är väl för tusan inte en liten skuld! Det är ju mer än en månadslön för många! Vad har man för begreppsvärld där drygt 20.000 är lite?! Men det är väl den sortens människor som köper läsplattor till julkapp....


Fridens.

 
 
Marianne

Marianne

25 november 2010 23:46

Oj, 22. 000:- som en liten skuld. Man kan då undra hur mkt de stora skulderna är på. Men å andra sidan, hur lever den personen om de anser att 22.000 är lite pengar men ändå behöver låna dem? Det är för lätt att få kredit och många hamnar i lyxfällor. Men själv göra själv ha.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Ewa

26 november 2010 12:47

Jag litar inte på mig själv när det gäller pengar eftersom jag är medveten om att jag är en slösa och därför har jag inga kreditkort eller ens kredit på bankkortet.

 
Ingen bild

Budda

26 november 2010 15:52

Jag tyckte inte det var konstigt, eller tolkar jag dina ord fel?

I personens ögon är skulden på 22 000 den lilla skulden, den stora kanske är på 220 000?

I allmänhet tycker jag inte att 22 000 är en liten skuld men jämför jag med 220 000 är det.

Trevlig helg och grattis till söta Humlan.

Budda som vill vara positiv och tacksam och väljer att vara det även om jag i bland både har stor anledning att inte vara det eller kräker av mig negativa tankar och känslor.Men det b r u k a r gå snabbt över.:)

Ewa

26 november 2010 15:58

Humlan hälsar och tackar!

 
Annie

Annie

27 november 2010 12:41

Hm... ska jag kommentera eller ej.
Jo jag väljer att göra det.

Jag kan mycket väl tycka att 20000:- är en liten skuld till banken. Har själv en kreditkortsskuld i den storleksordningen, men det är ingenting som betungar mej. Skulle det behövas så skulle vi kunna göra oss av med den utan större besvär. Med tanke på vart pengarna gått så är det i jämförelse (mot smärta och inflammationer) småpotatis. (Ett års tandläkarräkningar inkl. 2 operationer)

Jag kan säga att det är en liten skuld i jämförelse med de övriga skulderna (huslånen) vi har som ligger på ca miljonen. Våra huslån är OCKSÅ är en liten skuld i relation till i vilket område vi bor och vad huset är värt...

Skulle jag däremot köpa glass och godis på kredit för 20000:- så skulle skulden komma i ett helt annat ljus.

Så i mitt tycke är allting relativt vad gäller pengar och skulder.

http://www.peek-a-boos.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards