Direktlänk till inlägg 13 november 2010

Orkidéer och kalas

Av Ewa - 13 november 2010 16:01

Vi ska på Elins kusins 14-årskalas i morgon och idag var Elin och Pär till Skärholmen och fixade presenter. Vi har för vana att själva slå in presenter. Vi har för vana att låta mig slå in presenter, så vida det inte är jag själv som ska ha dem. Jag börjar undra varför vi gör så? För länge sedan tyckte jag att det var kuligt att slå in och göra fint, men det gör jag inte längre. Den här gången var det i alla fall enkla presenter att slå in.


Kusin-kalaset sker hos svärföräldrarna av olika allt-kör-ihop-sig-anledningar, så i morgon får vi äta svärmors smarriga mat. Som tack för det, så köpte vi en orkidé till dem. Eftersom Coop just nu har halva priset på orkidéer, så fick även jag en. När Elin och Pär veckohandlade i tisdags, så fick jag oxå en orkidé. En med mörkt röda blommor som faktiskt doftar svagt av apelsin! Den jag fick idag är gul med rödbruna fläckar. Jag har haft orkidé-perioder tidigare och som mest hade jag 12 krukor med allt från fullt blommande till bara gröna blad i väntan på en ny stängel. Det hände ganska ofta att de blommade om. Som med det mesta annat som inte är ett ständigt brinnande intresse, så slängde jag så småningom ut allihop och när jag köper orkidéer nu för tiden, så åker de ut när de har blommat färdigt. De är onekligen fina att ha hemma med sina färgstarka blommor!


Idag har jag en pyjamas-dag med håret som står åt olika håll. Jag sov länge och har inte gjort mycket mer än tvättat några maskiner. Vi ska köpa mat från Felinos och för mig blir det en likadan ostburgare som jag åt förra lördagen.


Fridens.    

 
 
Gröngöling

Gröngöling

14 november 2010 15:12

Låter som fina orkidéer!
Trevligt att de har halva priset.
Trevlig dag önskar jag.

http://grongoling.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards