Alla inlägg den 26 september 2010

Av Ewa - 26 september 2010 16:24

18 år, 2 timmar och 13 minuter sedan Pär och jag vigdes i tornrummet på Stockhoms stadshus. 18 år är satin. Röööööd satin, åff kårse!   

   

Vi tog bilen till Stockholm och parkerade i Gallerian. Hämtade några recept på apoteket (jag har blivit så himla van vid att beställa mina medikamenter via nätet att jag nästan glömmer att jag kan hämta ut manuellt). Pär köpte en skjorta och ett par fingervantar på KappAhl. Jag köpte en ny väckarklocka hos Clas Ohlson (för några dagar nätter sedan, så svepte jag ned min gamla väckarklocka i golvet, så att själva klockan åkte in under sängen, batteriet åt ett annat håll och batteriluckan åt ett tredje håll och efter det fungerade den inte eftersom visarna hade lossnat.....) som inte har en ringsingnal som väcker även de döda (vilket inte är helt fel för mig eftersom jag sover med proppar, men som är oerhört störande för alla andra) och som har en rolig form och är rööööööd.

Titta!

  

Sedan fikade vi på Det Skrattretande Dyra Edelweiss; apelsinjuice och ett vaniljhjärta - gott! - och ryggen tyckte det var skönt att få sitta ned en stund. "Varför gör vi inte det här oftare?" frågade Pär. "Ett: du tycker inte om att ta bilen till Stockholm. Två: du tycker det är för dyrt att parkera i Gallerian. Tre: du är inte speciellt intresserad av att gå i affärer." svarade jag. På det första och andra argumentet svarade han att så länge det är på en söndag, så är det helt ok och på det tredje argumentet svarade han att så länge det inte handlar om någon mega-shopping, så är det ok. Dåså, då gör vi väl om det här snart igen! Vi tittade in hos PocketShop oxå och det blev 2 böcker till mig, 2 böcker till Pär och 1 bok till Elin = 5 fina stämplar på mitt bonus-kort. Vilka härliga endorfiner jag fick av att bära hem en PocketShop-lila kasse med böcker!


Väl hemma tog jag några värktabletter för ryggen och gjorde en kanna te och så såg Elin och jag ett par avsnitt av Gilmore Girls. Till middag ska Pär göra en omelett på ägg och grädde, med skinka, champinjoner och riven ost. Om ni inte har provat att göra omelett/äggröra med grädde, så gör det; otroligt krämigt och mättande dvs bra fett!


I morgon: FK i Huddinge klockan 10. Blä!


Satin-fridens.    


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards