Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Att hålla tankarna i schack

Av Ewa - 23 september 2010 17:03

Jag tog mig ur sängen vid halv 12 och det var bara för att jag var tvungen att gå på toaletten. Då var det ungefär 1,5 timme kvar tills lunch och någon film. 1,5 timme då jag måste se till att hålla tankarna i schack; tankar som förlamar. Elin är hemma med en förkylning, så hon fungerade lite som en distraktion. När lunchen var avklarad (redan vid 14), så var det dax att städa buren, men sedan då? 2,5 timme tills vi skulle äta middag och hur 17 skulle jag få de timmarna att gå utan att löpa amok?? Klockan 15 tog jag 15 Theralen-droppar och sedan gick Elin och jag en promenad. Det var skönt att komma ut även om jag fick ont i ryggen den sista biten. När vi kom hem, så duschade jag och i skrivandes stund är det en halv timme kvar till middagen är klar. Efter middagen blir det te och "Gilmore Girls" och efter det, så ska jag försöka läsa tills jag blir så trött att jag kan sova och förbereda mig på en ny likadan dag...... Det är inte kul att leva just nu. Jag har tappat sugen och lusten fullständigt. Ingenting är roligt. Allt handlar bara om att fly, att slippa undan, att få tiden att gå utan alltför stor plåga. Jag har inte gjort annat än väntat ända sedan maj månad. Väntat och försökt hålla paniken stången. Det är konstigt att tiden kan gå så fort när man inte gör någonting och det är därför det känns så satans tungt att det snart är oktober (3 månader kvar till jul - JAG VILL INTE!) och det känns som om jag inte har tagit vara på sommaren; allt har bara susat förbi i ett töcken. JAG HATAR DET HÄR!! Jag HATAR att det inte finns ett datum när jag vet att jag kommer att må bättre, när jag vet att jag kommer att orka! Om jag visste det, så hade jag kunnat använda tiden fram till dess till att verkligen vila i stället för att bara gå och vänta och vid varje dags slut konstatera att jag har överlevt ännu en dag. Det är det det handlar om: överlevnad. Fy, fan för livet!!


O-fridens.    

 
 
Ingen bild

Budda

23 september 2010 20:45

Tänkt på dig och Tösen senaste dagarna. Emma fick ju ett ultimatum (eller vi fick). I förrgår.
I dag dog plötsligt Sara i stället. Är så ledsen Ewa. Nu har vi 4 tjejer kvar.

Kram till dig.

Ewa

23 september 2010 20:57

Usch, vad tråkigt! Och så Emma ovanpå det....
Tankar och kramar

 
Gröngöling

Gröngöling

24 september 2010 13:45

Fy, det låter inget vidare faktiskt! Du borde verkligen få ett datum åtminstone.
Kramar!

http://grongoling.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

26 september 2010 15:07

Mycket frusterande att inte ha ett slutmål. Och varför ska vi som av någon anledning inte mår bra behöva gå omkring och oroa oss för framtida beslut från FK. Den lilla energi och ork man har borde man ha rätten att kunna nyttja till ett drägligare liv.

kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards