Direktlänk till inlägg 22 september 2010

Förolämpad. Av någon anledning.....

Av Ewa - 22 september 2010 16:31

Jag blev alldeles nyssens uppringd - på mobilen - av en pojk vid namn Simon från ett företag som heter "Stjärnfotograf". Han undrade om jag var intresserad av att bli upp-piffad, sminkad och proffsigt fotograferad i samband med att de kommer till Södertälje nästa (?) helg? "Nej, det är jag verkligen inte!" svarade jag med eftertryck. Sedan kom jag på att fråga hur han hade fått tag i mitt mobilnummer (som jag sällan lämnar ut). Företaget hade köpt telefonregister från banken! Är det verkligen tillåtet? Det är tusan oxå att man inte kan nixa mobiltelefonen!! Jag är så ointresserad av smink och mode som man bara kan bli; så till den milda grad att jag faktiskt blev förolämpad av hans erbjudande! Jag avskyr den här sortens ytlighet! Jag bad honom att stryka mitt nummer ur registret. Usch!


Fridens.    

 
 
Ingen bild

Budda

22 september 2010 16:56

Jag som gillar ´sånt´ hade inte velat bli ´uppiffad´ av någon som ringde hem sådär. Hade inte känt mig bekväm.

Gillar ej försäljartyper.

 
riesling

riesling

23 september 2010 17:06

Jag hade blivit skogstokig!!!

http://riesling.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

25 september 2010 21:26

Oförskämt av banken som sålt ditt mobilnr, får de verkligen göra så?
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards