Alla inlägg den 22 september 2010

Av Ewa - 22 september 2010 16:31

Jag blev alldeles nyssens uppringd - på mobilen - av en pojk vid namn Simon från ett företag som heter "Stjärnfotograf". Han undrade om jag var intresserad av att bli upp-piffad, sminkad och proffsigt fotograferad i samband med att de kommer till Södertälje nästa (?) helg? "Nej, det är jag verkligen inte!" svarade jag med eftertryck. Sedan kom jag på att fråga hur han hade fått tag i mitt mobilnummer (som jag sällan lämnar ut). Företaget hade köpt telefonregister från banken! Är det verkligen tillåtet? Det är tusan oxå att man inte kan nixa mobiltelefonen!! Jag är så ointresserad av smink och mode som man bara kan bli; så till den milda grad att jag faktiskt blev förolämpad av hans erbjudande! Jag avskyr den här sortens ytlighet! Jag bad honom att stryka mitt nummer ur registret. Usch!


Fridens.    

Av Ewa - 22 september 2010 16:01

.......varför de som arbetar med FK:s utbetalningar har så mycket att göra när så många hela tiden blir utförsäkrade och inte behöver deras utbetalningar?


* jag avskyr verkligen FK! *


O-fridens.

Av Ewa - 22 september 2010 10:58

I efterdyningarna av FK:s besked och av det hemska valresultatet, så har hjärnan gått i ide. Känns det som i alla fall. Igår satt jag, flera gånger, här vid datorn och försökte blogga, men utan resultat. Ingenting fungerar längre. Jag orkar inte promenera. Elin är förkyld och orkar inte med skolan. Pär kämpar på med sitt och med att stå ut med Elin och mig. Både det skriftliga beskedet från FK (som jag behöver för att skicka vidare till FPK för rättmätig ersättning) och utbetalningen av pengarna är försenade pga att personalen är överbelastad. Tvättkorgen är överfull. Det syns, verkligen syns, att det är städdax..... Jag kommer inte iväg till SATS. Jag försöker ha tålamod. Jag försöker att inte pressa mig själv eftersom jag vet att det inte resulterar i något positivt. Innerst inne vet jag att det kommer att vända. Någon gång. Orken kommer tillbaka. Jag måste bara ha tålamod! På måndag är det möte med FK - det finns inte mycket som är kul just nu......


Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards