Alla inlägg den 19 september 2010

Av Ewa - 19 september 2010 23:20

.......sedan jag fick rösträtt, så har jag, inte bara blivit besviken över resultatet utan åkt rutschkana ned i dyn. Jag hade faktiskt hoppats på ett regeringsskifte. Jag hade faktiskt hoppats på Mona Sahlin. Jag hade faktiskt hoppats på att alla felaktiga och sjuka beslut som FK har fattat det senaste året skulle rättas till och att jag skulle beviljas permanent sjukersättning retroaktivt. Jag hade faktiskt hoppats på det.


O-fridens.    

Av Ewa - 19 september 2010 23:14

.....kom ur munnen på en SD-anhängare som svar på en fråga om hur det kommer sig att SD har fått väljare från båda blocken (gränsöverskridande politik, typ): "Flera av de etablerade partierna har kopierat vår politik."


Inga kommentarer.    


O-fridens.

Av Ewa - 19 september 2010 23:07

Nu har jag sett valvakan och en klump av desperation och maktlöshet har lagt sig tillrätta i magen. Huvudvärk. 4 år till med den människofientliga alliansen. Det här är inte bra!


O-fridens.   


Av Ewa - 19 september 2010 13:01

Promenad i långsamt tempo, mest uppför, till vallokalen: 20 minuter.

Det var faktiskt en kort kö i vallokalen och en hel del folk vilket kändes betryggande.

Promenad i varierande tempo, viss del skogsterräng: 70 minuter.


Det var väldigt skönt ute. Höstigt. Ett kort, ytterst kort, ögonblick luktade det vinter.    


Fridens.    


Av Ewa - 19 september 2010 12:55

Den där dagen i februari.

Trappan ned till brevlådan var översnöad.

Jag var för lat för att snöra på mig vinterskorna.

Jag satte bara tofflorna på fötterna.

Nästan nere, så halkar jag och landar illa.

Riktigt illa.

Svanskotan är nu läkt.

Den nedre delen av ryggen blir jag fort och lätt trött i.

Ont.

Den högra sidan av höften 'krampar' ibland.

Det är långt gående konsekvenser av ett slöhetsbeslut.

Det är bättre att tänka efter före.

Det är lätt att vara efterklok.....

Suck.


Fridens.    

Av Ewa - 19 september 2010 10:26

När jag har ätit min lilla frukost, så ska jag gå till vallokalen och göra mitt bästa för att få bort Alliansen!


Fridens.

  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards