Alla inlägg den 7 september 2010

Av Ewa - 7 september 2010 21:15

.....om ångestens styrka idag, så kan jag skriva följande. Mina Theralen-droppar har en styrka av 40 mg/ml (jag vet inte vilket det versamma ämnet är). Innan jag gick över till Cymbalta, så tog jag 3-5 droppar/dag vilket är en väldigt låg dos.  Cymbalta har gett mig insomningssvårigheter vilket gjorde att jag ökade den dagliga dosen till 8 droppar/dag och det är fortfarande en låg dos. Jag har ökat antalet droppar vid behov för att sedan gå ned till 8 igen. Jag brukar ta dropparna vid halv 16 och då är jag behagligt trött framåt 23-24 och kan somna utan problem. Varför jag har ångest varje dag vet jag inte, men det är ett helt annat inlägg.


Dagen idag har varit som tagen från helvetet. Vid 14-tiden var ångesten så påtaglig att jag hade svårt att sitta stilla och tittade utan att egentligen se på en tv-serie. 14.25 tog jag 15 droppar i en slurk juice. Efter 1 timme kom lugnet.


När jag träffade Pär för att veckohandla på Konsum, så lämnade han beskedet från FK. Jag ville helst av allt stor-tjuta och jag hade svårt att hålla tårarna tillbaka. När vi kom hem släppte jag matkassen, klädde av mig och lade mig i sängen och började gråta. Fram till idag har jag kunnat känna hunger även om ångesten har hindrat mig från att äta, men nu är aptiten ett minne blott. Jag åt ingen middag. Klockan 19 tog jag ytterligare 10 droppar för att klara kvällen utan att löpa amok.


Jag känner fortfarande ingen trötthet av dropparna och jag är inte hungrig. Det återstår att se om jag behöver fler droppar innan jag går och lägger mig.


Jag önskar att fick dö i sömnen i natt......


O-fridens.

Av Ewa - 7 september 2010 17:56

Ersättning i minst 1 år. Det beslutet fick Pär via mobilen från FK.

Jag blev nästan mer besviken än om de hade gett mig avslag för om jag hade fått avslag, så hade jag kunnat ta livet av mig. Nu har jag hamnat i någon form av kompromissat limbo där jag ska försöka må bättre och samla krafter inför en ny kamp med FK om mindre än ett år. Jag har ingen lust att ens försöka må bättre om det är det som ligger framför mig!


JAG VILL INTE!

JAG VILL INTE!

JAG VILL INTE!

 

JAG VÄGRAR!!


Torsdagens psyk-besök är flyttat till i morgon klockan 11.


O-fridens.             

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards