Alla inlägg den 4 september 2010

Av Ewa - 4 september 2010 15:14

......i magen av ångest. Av ovisshet. Av att vänta. Av otålighet. Nu är det bara 3 dagar kvar innan FK ska fatta beslut i mitt ärende. Jag hoppas att de har vett att ringa och meddela mig, så att jag slipper vänta ytterligare på ett brev som förmodligen inte skickas med A-post.....


Jag är så trött. Vill bara sova.


Pär och jag åkte till Clas Ohlson i Skärholmen, så att jag kunde utnyttja garantin på min trasiga CD-spelare och få en ny. Inga problem. Den här gången provade killen att CD-spelaren verkligen vägrade att spela upp skivor i stället för att bara godta det jag sade och sedan ge mig en ny. Lite mindre känsla av slit-o-släng.


Fridens.   

Av Ewa - 4 september 2010 15:00

För mig är det fullständigt obegripligt.......


...att inte fler inser att LKHF är en ovanligt vettig kost.

...att så många fortfarande är fettskrämda.

...att det finns människor som faktiskt anser att vissa folkslag är mindre värda.

...att fler inte har upptäckt MBT-skorna.

...att någon kan börja röka frivilligt.

...att FK tillåts behandla sjuka som de gör.

...att man vill utbilda sig till tandläkare.

...att USA anses vara ett föregångsland.

...att klädstorlekarna har ändrats, så att storlek 42 numera räknas som large.

...att Hogwarts och hela den världen faktiskt inte finns.....   

...att det finns de som förnekar Förintelsen.

...att det finns de som förnekar månlandningen.

...att det finns de som tror att eftersom siffrorna visar på 100.000 färre långtidssjukskrivna, så betyder det att dessa 100.000 människor har blivit friska.

...att det finns de som inte tycker om marsvin utan tycker att de påminner om råttor!

...att det finns människor som inte tycker om djur över huvud taget.

...att det finns de som tycker att livslängden är viktigare än livskvalitéten.

...att det finns de som inte tycker om choklad.

...att det finns människor som inte tycker om nallar.

...att det finns de som tycker om att springa.

...att människan inte har vett att lyssna på överlevande från krig för att inse varför fler krig inte bör startas.

...att USA nu kommer att minska antalet kalorier i all mat i hopp om att komma till rätta med fetman med bl.a Coca Cola som sponsor.

...att inte fler inser att vårt svenska språk utarmas allt mer.

...att det finns de som inte tycker om att läsa.

...att det finns de som är fullt övertygade om att det finns en gud som styr över allt.

...att det finns de som tycker att det är roligt att skratt på andras bekostnad (practical jokes).

...att det finns de som tror att en gud skapade människan i stället för att tro på Darwins teori.

...att det finns de som är så rädda och osäkra att de mobbar andra människor.

...att det finns de som inte har lärt sig att uppskatta de små sakerna i livet.

...att min blog inte har fler läsare!   


Det finns mycket, mycket mer som är obegripligt för mig, men det här är det jag kommer på nu.


Fridens.    





Av Ewa - 4 september 2010 14:53

Bo Zackrisson skriver om den reviderade upplagan av boken "Sockerbomben" som handlar om sockerberoende. Han skriver att han själv är nikotinberoende. Citatet är som följer:


"Jag ser inte beroende främst som en sjukdom utan mera som ett förvärvat tillstånd vars komplikationer kan leda till sjukdom."

 

Mitt i prick, tycker jag och vill betona orden förvärvat tillstånd eftersom det är man själv som har skapat beroendet; man är inget offer. Beroendet i sig självt är inte någon sjukdom. Att sedan ett beroende, oavsett vad det består av, är tufft vill jag inte på något sätt förringa.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards