Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Ewa - 24 augusti 2010 12:11

Nu har ännu en CD-spelare gått i graven. Det är knappt ett år sedan jag fick den och jag tror faktiskt inte att den är av dålig kvalitét utan det handlar om att jag har slitit ut den. Igår kväll började den plötsligt hacka och vägrade spela upp CD:n. Det tar jag som ett tecken på slitage. Jag har hittat kvittot som fungerar som garanti, så jag får väl ta mig iväg till Clas Ohlson och få en ny. Undrar om det går lika lätt den här gången?


Fridens.

Av Ewa - 24 augusti 2010 11:29

Det blev inget av remissen som Husläkaren skickade till psyk i Södertälje. När Husläkaren ringde igår, så blev hon väldigt förvånad över att inget hade hänt. Inte jag. Idag ringde en dam från psyk och förklarade att jag hade hamnat på väntelista och "...det var ju inte meningen", men hon kunde erbjuda mig en tid i morgon klockan 10 hos NN som "...talar svenska". Det är ett behandlande samtal vilket innebär att det här med läkarutlåtande kommer längre fram. Jag vet att de kommer att fråga mig om jag anser att jag behöver läggas in för min egen säkerhets skull. Alternativt kommer de att föreslå det. De rekommenderar att jag har med mig en stödperson oxå; någon som jag känner mig trygg med och som jag kan prata öppet inför. Pär kommer att följa med. Kanske kommer Pär att hålla med om att jag bör läggas in eftersom han nu är väldigt orolig. Det skulle kanske lätta hans börda. Jag kommer att vägra. Jag har varit inlagd tidigare och det har skyddat mig, det erkänner jag, men det har oxå gjort att jag har känt mig ännu sjukare. Skrutt samma, nu spekulerar jag bara! Vi får se i morgon.


O-fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards