Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Ewa - 23 augusti 2010 13:59

Jag har helt öppet sagt att jag kommer att begå självmord om FK avslår min ansökan om sjukersättning. Jag har sagt det i ett brev till FK och här i min blog. Både min dotter och min man läser bloggen. Hur kan jag göra så?? Hur kan jag medvetet utsätta dem för ett sådant definitivt faktum??! Därför att jag är självisk. Jag är nu så desperat att jag har blivit ytterligt självisk. Jag har ett större behov än vanligt av att min familj och FK och omvärlden måste inse hur dåligt jag mår. Den här gången är det inte "bara ännu en depressiv period". Jag upplever alltihop som den sista depressionen för sedan slipper jag allt.


Jag förtjänar inte min familj; min dotter eller min man. Jag förtjänar inte dem eftersom jag inte ser dem som en anledning att kämpa vidare om jag får avslag eller om jag får endast tidsbegränsad ersättning. Jag vägrar att försöka se hur mitt självmord kan påverka min familj för jag vill inte ha det på mitt samvete. Jag känner mig tillräckligt usel redan.


Telefonsamtalet med Husläkaren gav ingenting. Hon ska ringa handläggaren på FK (varför?) och hon ska ta reda på varför jag inte har fått någon tid hos psyk i Södertälje (varför?). Varför klarar jag inte av att helt enkelt be henne om en besökstid för att få ihop ett nytt utlåtande? Allt bara låser sig!


O-fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards