Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Ewa - 16 augusti 2010 19:06

Jag undrar om det råder nyhetstorka hos DN eller om de tar med skit-artiklar för att fylla ut tomma utrymmen? Fast det är skit-artiklarna som är roliga att läsa och minst förödande för mitt mående. En amerikansk undersökning som visar varför män är otrogna. Män som tjänar mindre pengar än sin partner har en benägenhet att vara otrogna. I så fall är det lugna puckar hos oss eftersom jag, för tillfället?, inte har någon inkomst alls! Tyvärr visade studien även att en partner i beroendeställning bidrog till vänsterprassel hos män. Jag är i beroendeställning ergo jag kan alltså bidra till att Pärs otrohet! Då blev puckarna genast mer o-lugna. En slutsats av undersökningen visade sig vara att det bästa är om båda parter är nöjda med relationen. Det hade jag aaaaaldrig kunnat räkna ut.... En annan sak som påverkar är frekvensen av kyrkobesök. Hm. Vi går aldrig i kyrkan och ingen av oss har varit otrogna. Ergo: undvik kyrkan och förbli lyckligt gift! Ha!    


Fridens.

Av Ewa - 16 augusti 2010 16:33

Jag gjorde DN:s valtest och visst kommer jag att rösta rött även denna gång. Testet gjorde jag på kul eftersom jag inte behöver hjälp med hur jag ska rösta. Ingen överraskning där. Rött för vänsterpartiet. Det som förvånade mig lite är att på andra plats kom miljöpartiet och först på tredje plats socialdemokraterna. Jag är nästan röd-grön och jag ska göra mitt bästa för att få bort de blåa!


Fridens.

  

Av Ewa - 16 augusti 2010 11:01

Jag har skrivit ett brev till FK (men ännu inte skickat det) där jag framför mina åsikter om deras snedvridna sätt att tänka och att tolka regler. En dryg A4-sida och det är finputsningen kvar. Jag har försökt hålla mig saklig och faktamässig även om jag kommer att ta med hot om självmord eftersom det är så jag känner. Nu har jag kommit på en annan sak som jag ska ta med: återhämtning. När man lider av (dystymisk) depression som jag och är känslig för de flesta former av stress, så behövs det inte mycket för att man ska trilla av må-bra-pinnen. Jag har trillat av den pinnen för länge sedan, någon gång tidigt i år, men har en stege uppställd mot den i hopp om att kunna ta mig hela vägen tillbaka igen. Det är den återhämtningen som blir längre och längre för varje gång som jag knuffas ned. Eftersom jag inte har fått tillräckligt med tid för återhämtning mellan varje gång jag har knuffats ned, så kommer det att tå dj-t lång tid för mig att komma tillbaka. Om jag får spekulera lite. FK kommer att fatta beslut den 7 september och så vida de fattar ett beslut som jag inte behöver överklaga, så kommer det att ta mig ungefär 6 månader att återhämta mig från all stress och ovisshet vilket innebär att jag kan räkna med att få må bra i början av nästa år. Förutsatt att inget annat skit inträffar.


O-fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards