Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Ewa - 9 augusti 2010 16:51

Åsa-Maria tycker om min blog! *rodnar klädsamt* Hon tycker så pass mycket om den att hon vill ge mig denna utmärkelse:


  


Den här utmärkelsen är kravfylld, så till vida att jag ska ge den till 7 andra bloggar som jag tycker om, men eftersom jag är i allt annat än fin form och på gränsen till slutkörd, så tar jag en genväg genom att skriva att du som vet med dig att jag hälsar på ofta, du får utmärkelsen av mig.


Ett annat krav som utmärkelsen för med sig är att jag ska berätta 7 intressanta saker om mig själv och det känns inte lika ansträngande. Om sakerna är intressanta eller inte får du som läser bedöma.


1. Jag är född och uppvuxen i det snörika Kiruna, men har aldrig någonsin ens stått på ett par slalomskidor.

2. Ju äldre och säkrare på mig själv jag blir desto mer tycker jag om att säga ifrån och att ifrågasätta.

3. Min äldsta nalle, som heter Kramen, fyller 40 år till julen.

4. Jag är makalöst blödig när det gäller djur, ganska blödig när det gäller barn och kallsinnig när det gäller vuxna människor.

5. Jag lider av dystymisk depression sedan tonåren.

6. LKHF gör att jag känner mig frälst och vansinnigt upplyst! 

7. Jag hatar FK.


Det var det det!


Fridens.    

Av Ewa - 9 augusti 2010 16:46

På höstarna brukar det krylla av grodor som försöker hitta ett ställe att övervintra på. Om de hinner ned till sjön Flaten och inte blir överkörda vill säga.... Den här skylten sitter längs promenadvägen vid Flaten (sjön ligger till höger i bild även om den inte syns).


Fridens.   


Klickbar. 

  

Av Ewa - 9 augusti 2010 12:25

Min hjärtegris Ellen är sjuk. Förmodligen urinvägsinfektion (uvi) eftersom hon piper förskräckligt och spänner sig när hon kissar, men det kommer i alla fall kiss. Vi har tid hos veterinären i morgon eftermiddag. Det första besöket sedan vi slutade med försäkring.


Fridens.

  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards