Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av Ewa - 7 augusti 2010 18:45

Jag köpte en liten bit skivbar Arboga pastej (den godaste) och när jag kommer hem ser jag att det står ordet "mini" på den. Desperat hoppas jag att ordet står för storleken på pastejen, men så är det naturligtvis inte. Ordet "mini" står för att pastejen innehåller mindre fett än riktig pastej. Jag skriver avsiktligt riktig pastej för alla sk. lätt-produkter är oriktiga; de är bara en fisiga kopior av originalen. När man tar bort fett, så måste man ersätta det med något och det blir oftast med något som inte är lika naturligt, något konstgjort. Något som förändrar smaken till det sämre. Något som, i vissa fall t.ex aspartam, är skadligt för kroppen så till vida att kroppen luras till att producera fett. Sedan jag började med LKHF, så har jag blivit manisk när det gäller lätt-produkter och att jag nu har släppt en över min tröskel ger mig samma känsla av besvikelse och panik och moraliskt förfall som en vegetarian kanske får när en bit kött förklätt till tofu tränger sig på. Fy f-n för lätt-produkter!   


Fridens.

Av Ewa - 7 augusti 2010 10:56

Dagens skämt står faktiskt DN för med sin artikel om syskon i allmänhet och systrar i synnerhet. I slutet av artikeln står att läsa följande:


"Professor Padilla-Walker säger till nyhetsbyrån Gannett News Service att systrar uppmuntrar vänlighet och generositet och skyddar mot depressioner."

 

Jag har 4 systrar (den äldsta är 15 år äldre, den yngsta är 1,5 år yngre) och ett stycke bror. Anledningen till att jag inte har kontakt med någon av dem är just det att de inte har skyddat mig från depressioner. Tvärtom! Vänlighet och generositet har jag lärt mig alldeles själv. Så det så! Nu hoppas jag att ingen försöker att vara smart genom att säga att om jag fortfarande hade haft kontakt med syskonen, så hade jag kanske inte lidit av depressioner för det är så fel som något kan bli! Jag har lidit av dystymisk depression sedan tonåren och det var en period av mitt liv när jag inte hade förmåga att välja bort mina syskon. Om det är några personer som hjälper mot depressioner och som får mig att vilja vara vänlig och generös, så är det Pär och Elin. Och marsvinen förstås.


Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards