Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Ewa - 5 augusti 2010 15:15

Jag har pratat med min Husläkare ett antal gånger och hon har ringt "vikarien" på FK och bett om ett anstånd för inlämning av åsikter och läkarutlåtande. * Även hon kommer att ha semester med start i morgon och 2 veckor framåt (men henne kan jag inte bli sur på), men när hon kommer tillbaka ska hon ringa mig och vi ska lägga upp en handlingsplan. Hon har även skickat en remiss till Södertälje psykiatriska för att jag ska få en ny utvärdering och vi får bara hoppas att det blir hos någon annan än Överläkaren......


Pär har pratat en hel del med "vikarien" på FK och hon kunde meddela följande: det som FK har hakat upp sig på är att utlåtandet från Överläkaren baseras på gamla journalanteckningar till följd av att vi träffades endast en gång. Trots att det är en Överläkare inom allmän psykiatri, så är FK inte nöjda för - hör och häpna! - nu har de svängt och anser att det är Husläkarens utlåtande som väger tyngre just för att hon har träffat mig under längre tid! Jag blir alldeles matt..... Att FK sedan har mage att kalla Husläkarens och Överläkarens utlåtande för "gamla" när de skrevs i mars respektive februari; anledningen till att de har blivit gamla är för att FK har tagit sådan satans lång tid på sig!


Något som närapå ger mig blodstörtning är att det har tagit drygt 4 månader innan FK hör av sig och att jag sedan har endast 2 veckor på mig med att inkomma med åsikter och nya intyg!!! Nu har vi visserligen fått anstånd, men det här gäller i stort för FK:s hantering.   


När Husläkaren ringde senaste gången, nu på eftermiddagen, så avslutade hon med att fråga om jag känner att jag orkar hänga i ett par veckor till fram till beslutet i september. Jag svarade att det gör jag, men om beslutet blir att jag inte får någon ersättning alls, att jag måste in i deras 3-månadersprogram med enskild bedömning av någon som aldrig förr har träffat mig och som inte känner mig för att sedan hamna i en ny sjukskrivnings-cirkel och då befinna mig på ruta ett där jag befann mig för 10 år sedan..... Då tar jag hellre livet av mig och jag menar allvar och från och med nu kommer jag inte att dra mig för att använda det som argument eller hot eller vad fan de vill kalla det.    


* "Vikarien" hade lämnat ett meddelande på Pärs mobil om att vi får anstånd till den sista augusti och att beslut kommer att fattas den 7 september. Jag hade väl aldrig kunnat föreställa att det skulle ta så'n satans tid!!

 

  

 

Det var Elin som gav marsvinens frukost idag (hon bytte det mot att städa buren) och jag fick en morgon utan väckarklocka. Visserligen väcktes jag av att Elin kom in med telefonen och ett samtal från Husläkaren, men eftersom jag lade mig före 22 igår, så hade jag nästan sovit färdigt. Efter litet frukost fick jag med mig Elin på en promenad i syfte att hämta plastfrottén från Ellos och att köpa godis på Konsum. Det blev en sammanlagd promenad på 75 minuter, men det var tungt och när vi kom hem var jag sjukt trött. Jag är utmattad och seg i huv'et efter 2 känslomässigt stormiga dagar.


Efter lunchen lade jag, med Elins hjälp, ut frottéplasten under marsvinens handdukar och sedan städade jag buren. Sedan var det läge för en välbehövlig dusch.


Vad jag är trött......


Fridens.   

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards