Alla inlägg den 27 juli 2010

Av Ewa - 27 juli 2010 16:00

Det jag äter hjälper kroppen att bli av med fett. Det är häftigt!

När jag åt enligt VV, så gick allt ut på att undvika saker för att bli av med fett och att hela tiden undvika saker tar på krafterna och tålamodet.


Jag är på väg från fettskrämd till sockerskrämd och det är såååååååå mycket bättre och godare!!


Fridens.   

  


Av Ewa - 27 juli 2010 15:40

Övertrött eller inte tillräckligt trött. För varmt eller för kallt. Stor glädje eller stor sorg. Oro eller förväntan. Stress eller för liten aktivitet. Fysisk sjukdom eller depression och ångest. Hunger eller alltför mycket att äta. Störande ljud eller ljus. Ovan miljö. Smärta. Värk. Små barn. Drömmar. Allt det här påverkar sömnen och ofta till det sämre, men visste ni att även kosthållningen påverkar sömnen? Det finns flera LKHF-are som säger att de sover bättre sedan de slutade med kolhydrater och socker. Flera av dem säger att de inte behöver lika mycket sömn som tidigare. Jag har ätit enligt LKHF i en dryg vecka nu (jag räknar tiden sedan nystarten förra måndagen) och jag vet inte om min sömn påverkas i ett så pass tidigt skede, men jag sover godare nu för tiden och jag sover mycket, riktigt mycket; 9-11 timmar/per natt. Jag lägger mig oftast mellan midnatt och 1 och sover sedan oavbrutet (förutom toalettbesök för i början av LKHF är det väldigt kissande......) till 10 då Pär brukar väcka mig och fråga hur länge jag har tänkt att sova egentligen. Att jag sover gott märker jag på att jag inte känner mig trött under dagen. Det är inte som när jag är deprimerad och sover för att fly. Jag sover mycket därför att kroppen behöver det och sömn är viktigt när man arbetar på att gå ned i vikt; att sova tillräckligt. Kanske är det kosten, kanske inte, men en kostomläggning borde rimligen ta på krafterna, eller hur?


Fridens.   

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards