Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

Jag är fysiskt knäckt

Av Ewa - 16 juli 2010 12:18

Ryggsäckshandling. Varje sommar, varje två-veckorsperiod när jag är ensam, så blir det en ryggsäckshandling. Det betyder inte att jag handlar ryggsäckar. Jag har ryggsäckar så att jag klarar mig. Det betyder att jag tömmer min tränings-rygga på träningskläder, går ned till Konsum och handlar mjölk, youghurt, juice och annat tungt som jag fyller ryggan med innan jag stapplar hemåt igen. Det är tungt, men betydligt lindringare för ryggen än att släpa på kassar. Det brukar oftast inte vara så jobbigt, men den här gången känner jag mig fysiskt knäckt! Nu märker jag att jag inte har styrketränat på......fruktansvärt länge. Härregud! Nu känns det absolut nödvändigt, nästan akut, att jag kommer iväg till SATS med start på måndag. Jag måste! Jag avskyr att känna mig så här klen och sparrisaktig! Ungefär som en serie med Nasse, från Nalle Puh, där har spänner sinna pyttiga armmuskler och känner hur de fladdrar i vinden. Ynkligt!

   


Igår tog jag några extra droppar för att kunna sova i värmen och jag sov. Tungt och med konstiga drömmar (jag var med i en av Körslagets körer när de tävlade på Älvsjömässan. Det ni! I vaket tillstånd har jag aldrig sett det programmet.) och när klockan ringde klockan 8, så dängde jag till den och somnade om. Jag vaknade med ett ryck halv 10 och for upp som ett skott, utan att egentligen vara vaken, för att ge grisarna frukost. Det är inte ett bra sätt att vakna...... Idag är jag matt och tung i huv'et.  


+28. Jag är sååååå leds på denna värme!!

Fridens.       

 
 
blackberry

blackberry

16 juli 2010 16:12

bra tänkt, men SATS?!? är inte det ett ställe dit folk går för att bara till synes träna, men egentligen styla upp sig och flexa inför varandra i hopp om att hitta en vältränad partner? :-p

http://blackberry.bloggplatsen.se

 
Jag själv

Jag själv

16 juli 2010 18:53

Blackberry: jag vet inte var du har fått den uppfattningen om SATS ifrån. Jag har varit medlem i 5 år och hela tiden har det funnits alla typer. Tonår till 80 år, tjock till smal, vältränad till nybörjare, rehabilitering och de med personlig tränare. Kläderna varierar oxå. Nä, inte handlar det styling och flexing. I alla fall inte de tider jag tränar som är före lunch.

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

16 juli 2010 20:32

Du skulle ha en Dra-maten! Jag har en i lite rolig modern design och det är så smidigt, man kan packa hur mycket som helst i en sån å sen är det bara att dra/putta hem det. Köpte min på Rusta tror jag...=)

http://mittlchf.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards