Direktlänk till inlägg 11 juli 2010

Stängd dörr

Av Ewa - 11 juli 2010 20:27

Nu när jag är ensam, så har jag börjat stänga köksdörren när jag flyttar in i vardagsrummet eller när jag duschar. I köket bor en äventyrslysten och opålitlig liten gris som heter Lotta.....


  


När jag åt middag i vardagsrummet igår, så hörde jag det numera välkända skrapet av små, små klor mot linoleummatta och tittade mot hallen. Där kom Lotta knatandes i bra tempo. Hon klev in i vardagrummet och gick in under skänken, fortsatte mot sovrummet, men vågade inte riktigt. Stannade och tittade mot den öppna balkongen, men sträckan av hal parkett var nog för lång. Hon försvann tillbaka till köket. Jag hade rest mig ur soffan till hälften, beredd att stoppa henne, men satte mig igen och fortsatte att äta. Lite senare kom hon tillbaka och då hade hon Humlan med sig som en liten släpvagn. Humlan kikade fram bakom Lotta med en min som att hon inte riktigt visste vad hon hade gett sig in på. Hon gick snabbt tillbaka till köket medan Lotta satte sig och gnagde på en lampkontakt. Lotta övergav kontakten och styrde stegen mot "in under soffan", men då sa jag "Stopp!". Jag fick henne att vända om och i maklig takt gå tillbaka till köket och när hon var hemma igen, så stängde jag dörren. Jag satte mig och avslutade middagen. Det är mycket att hålla reda på när man är ensam med 7 små grisar och det blir inte lättare av att de är äventyrslystna, men jag älskar dem! 


Humlan även kallad Humlesnurren eller Humlis.

  


Det är ett olöst mysterium vad det är som triggar Lotta till att plötsligt ge sig iväg till andra rum i lägenheten. Ibland är hon ute och snokar ett par dagar i rad (inte oavbrutet förstås) och sedan kan det gå en hel vecka när det inte händer något alls. Det enda som är pålitligt är att när hon väl ger sig iväg, så blir det alltid både 3 och 4 expeditioner innan hon blir för trött. Jag måste få äta i lugn och ro och därför stänger jag dörren och försöker att inte känna mig elak.


Fridens.

 
 
Kvasthilda

Kvasthilda

11 juli 2010 20:56

Hahahahaa.. Hon är för härlig, er Lotta :-)) Våra marsvin vågar inte gå nånstans.

31 grader?? Jag hade svimmat för länge sen. Klarar mig bra med våra, just nu strax före kl 21, 16.4 på norra väggen. *puh*

http://malmdamm.bloggplatsen.se

 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

11 juli 2010 21:33

Nämen vilka gobitar!=)) Marsvin är för rara...

http://mittlchf.bloggplatsen.se

 
Viktoria

Viktoria

12 juli 2010 07:19

Jag älskar marsvinshistorier! Du tror inte att hon kan varit upptäcktsresande i ett tidigare liv?

http://vickileh.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards