Alla inlägg den 9 juli 2010

Av Ewa - 9 juli 2010 15:57

Jag var inne i Stora Staden strax före halv 11. Jag gick direkt till Apoteket för att köpa en ny Essex lotion; den brukar räcka i många månader, men den senaste jag köpte har haft en strykande åtgång eftersom jag har varit ovanligt torr.

Sedan gick jag in på 7Eleven och köpte en flaska okolsyrat källvatten av märket Grythyttan. Löjligt dyrt, men det är viktigt att hålla kroppens insida fuktig i värmen.    

Nästa anhalt var Åhléns där jag köpte ett halsband + matchande armband. Jag har suktat efter dem sedan i söndax då jag följde med Elin när hon handlade accessoarer. Halsbandet är långt och består till hälften av små grå-blå pärlor, sedan kommer en glitterförsedd ring som följs av ett djur i enkel "klump-form som följs av ännu en glitterförsedd ring som följs av 2 små grå-blå pärlor som följs av en glitterförsedd ring som följs av ett djur osv. Djuren utgörs av häst, höna, bagge, hare, katt, ko, mus (marsvin?!) med flera och de är i olika färger med handmålade (?) detaljer. Armbandet består av enbart djur och glitterringar. Jag föll handlöst när jag såg det och drabbades av ett häftigt ha-begär, men nu hänger halsbandet runt halsen (härlig tyngd!) och armbandet sitter runt handleden. Allt är frid.   

Jag tog rulltrappan ned och köpte Mavalas remover, Mavalas Minute Quick Finish och ett ljust pärlemor-lack från IsaDora. Tånaglarna ska målas om.

Sedan jag gick jag över till hushållsavdelningen i jakt på en ny vattenkokare och ett tidur, men hittade inget.

Indiska är ibland en riktigt farlig affär...... Som idag. Indiska fanns inte med på min handlingslista, men eftersom jag inte köpte någon vattenkokare, så hade jag ju pengar över..... En knälång kjol på rea, 4 underlägg och 4 handmålade glas. (När jag kom hem sköljde jag ett av glasen i ljummet vatten och torkade det. När jag ställde det på bänken, så råkade det tippa omkull och gick sönder!!)   

Body Shop: ansiktsmask, kroppsskrubb och ansiktsskrubb + en namnteckning på en lista som skall skickas till regeringen angående krav på högre straffsatser och bättre lagstiftning emot trafficking. Där fick samvetet sitt!   

Sedan åkte jag hem och handlade på Konsum.

Jag var hemma till halv 13, lagom till marsvinens kli-gröt.


Jag ska skriva lite mer om vattenkokare för det finns en anledning till att jag behöver köpa nytt. När jag fyllde 40 år för 5 år sedan, så fick jag en önskad vattenkokare i metallic-rött; OBH Nordica Chillis vattenkokare. Urläcker!

  

Den är bra oxå och den har hållit bra med tanke på att jag kokar vatten 2-3 gånger dagligen året om, så vida jag inte är bortrest och det är jag ytterst sällan. För några år sedan var det något som lossnade på den. Jag har inte en aning om vad det var, men det hördes att något rasslade omkring när jag skakade kokaren. Eftersom den fortsatte att fungera, så tänkte jag inte mer på det. Efter ytterligare något år, så blev locket knäppt och ville inte sluta tätt och jag var tvungen att dunka till ordentligt. För någon vecka sedan så lade locket av helt och om inte locket går att stänga till helt, så stänger vattenkokaren inte av sig automatiskt och det är inte bra. Som det är nu ställer jag vår mortel av marmor ovanpå och det fungerar, men det är kanske dax att köpa en ny. På Åhléns fanns OBH:s vattenkokare, men bara svarta eller stålfärgade.    Nixpix, jag vill ha en Chilli-röd igen för hur skulle det gå om vattenkokaren inte längre matchar vår OBH Chilli-brödrost som jag oxå fick när jag fyllde 40?! Det skulle bli en otrivsel i köket som jag inte är beredd att acceptera. Sedan är jag vääääääldigt svag för färg. Nu, när jag satte mig vid datorn, så googlade jag OBH Nordica Chilli och hittade Tretti.se som säljer dem och dessutom levererar fraktfritt och dessutom tar emot direktbetalning (från bankkontot). Lite billigare än på Åhléns och pengar kvar på kontot = jag beställde en. Häpp!

  

Den heter Chilli även om den har ändrat utseendet litet, men huvudsaken är den röda färgen.


En dag i penga-spenderandets tecken. Slösa har fått göra sitt.


Medan jag åt lunch såg jag de 3 sista avsnitten av "I vår herres hage" och är det inte typiskt, så säg, att den tog sig i slutet? Nåväl, den finns hos Discshop om jag ändrar mig. Jag har 2 andra serier att se i stället; första säsongen av både "Millenium" och "Medium". Det går ingen nöd på mig inte!


Temperaturen har sjunkit från +26 till +23 och det är så molnigt att det är mulet och mörkt. Åska på gång?    


Fridens.


PS. Ett svalkande tips är att duscha hela huvudet inklusive håret i kallt vatten. Iiiiii! Skönt!

Av Ewa - 9 juli 2010 08:41

Jag har inte sovit bra i natt. Jag sov nog för mycket igår. Hm. Jag vaknade några minuter innan klockan ringde och stängde av den. Studsade upp (ja, faktiskt, så studsade jag upp ur sängen!) av ren förvåning över att vara vaken så tidigt på dagen och gick till köket för att bli varmt välkomnad av morgonpigga och hungriga marsvin. Jag tänker åka in till Stockholm för att göra av med lite pengar och jag planerar att åka in så pass tidigt att jag är hemma igen innan hettan kommer igång ordentligt. Det är redan +21.


Fridens.   


PS. Jag känner mig förkyld.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards