Direktlänk till inlägg 8 juli 2010

Äckelkänsla och lätt besvikelse

Av Ewa - 8 juli 2010 16:27

+26 grader.

Molnigt.

Blåsigt.

Tack och lov att det blåser!    


En vilodag inomhus. Eftersom träningen är allt annat än regelbunden sedan jag halkade i trappan i februari, så känns en så pass lång promenad, som den igår, i benen - de är tunga idag. Jag hade ställt klockan på 8, men orkade inte upp förrän 9 och gav grisarna frukost. Sedan startade jag en tvättmaskin och gick och lade mig igen för att sova lite till. Vaknade vid 12. En sen lunch och så var det dax att städa buren. För första gången var det som om alla marsvin som var inne i buren förstod vad som var på gång och hoppade ut ett efter ett. Sötnöss! De som inte hoppar ut självmant blir jag tvungen att lyfta ur och om jag lyfter ur någon så blir hon pussad på. Ibland hoppar någon in trots att alla andra har hoppat ur och det tolkar jag som att de vill bli på-pussade!    När buren var klar och alla satt samlade runt en stor bunt hö inne i buren, så duschade jag.


Jag har flera styckförpackade köttbitar (inhandlade på CityGross - tack för tipset, Åsa-Marie - som bara säljer svenskt, färskt butik-styckat kött) i frysen. Det finns även 2 lasagne från Familjen Dafgård. Även en fryst pizza från Dr Oetker. Falukorv. Ekologiska köttbullar från Felix. Kycklingdelar och  -filéer. Frysen är full, men jag vet inte vad jag ska äta. Jag har ingen matlust alls. Är det värmen eller depressionen? Är det värme plus depression? Äckelkänslan vid tanke på varm mat är maxad.   


Jag tittar just nu på första säsongen av "I vår herres hage" som jag såg på TV när jag var i 13-15-årsåldern. Då tyckte jag väldigt mycket om den och mindes den som mysig och smårolig med många djur. Efter första DVD-avsnittet var jag lätt besviken och tyckte att det hela var små-töntigt. Det blir kanske bättre efter några avsnitt? Nää, det små-töntiga kvarstår och jag får allt svårare att stå ut med den kraftiga skillnaden mellan de scener som spelats in utomhus och de scener som spelats in inomhus eftersom inomhusscenerna är så uppenbart studio dvs inte inspelade i riktiga hus. När någon öppnar ytterdörren, så syns det pinsamt tydligt att det är en fotokuliss som ska föreställa t.ex gatan utanför. Det är inte speciellt många djur med heller.    Förmodligen är jag överdrivet kräsen som jag är med te, men även om jag är det, så kommer jag inte att köpa fler säsonger. 


Fridens.   






 
 
Viktoria

Viktoria

8 juli 2010 17:36

Näääääääääj! Jag har funderat på att köpa "I vår herres hage" för jag älskade också den. Men jag litar på ditt omdöme, det brukar vara felfritt!

http://vickileh.bloggagratis.se

 
Jag själv

Jag själv

8 juli 2010 20:34

Viktoria: lita inte alltför mycket på mitt omdöme! Jag är, som sagt, överkritisk. :-P

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards