Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Ewa - 3 juli 2010 16:31

Jag tror att jag vet vad som pågår hos FK.

I slutet av mars skickade jag in vartenda dokument och läkarutlåtande jag hade fått ihop.

Först ville FK ha en komplettering av min Husläkare.

Det fixades snabbt.

Utredning.

Utredning.

Utredning.

Utredning.

Sedan mailade jag Handläggaren i juni och fick då svaret att hon hade skickat det vidare till Beslutande Handläggare med rekommendationen att jag ska få tidsbegränsad ersättning för 1,5 år.

Utredning.

Utredning.

Här upptäcker plötsligt Beslutande Handläggare att läkarutlåtandet behöver kompletteras och returnerar hela tjiddevitten till min Handläggare som i sin tur begär nödvändig komplettering av Överläkaren.

Och det är där det för närvarande ligger och jäser.


Vad som känns som något magstarkt är att Överläkaren har fått tid på sig ända till den 20 juli för att skicka in önskad komplettering! Vid det laget har FK nått sina "normala 120 dagar". Hur blir det om Överläkaren har semester just nu?


På måndag ska Pär ringa till Södertälje psykiatriska enhet där Överläkaren huserar. Han ska kolla att det inte blir ytterligare fördröjt pga semestertider. Det är värt ett försök.


Jag är så fruktansvärt trött av den väntan och denna ovisshet. Större delen av de flesta dagar ter sig tillvaron nattsvart. De små, små stunderna när jag får näsan över vattenytan, så finns det en liten, liten figur längst bak där Hoppet sitter fast i den sköraste tråd. En liten, liten figur som försöker göra sig hörd i och med att jag tog mig tid att tolka Handläggarens senaste svar. Om det är så att den Beslutande Handläggaren/Läkaren finner att ytterligare komplettering behövs, så kanske, kanske, kanske det betyder att den Beslutande Handläggaren/Läkaren inte anser att det är så självklart att min ersättning ska vara tidsbegränsad? Den Beslutande Handläggaren/Läkaren kanske lutar åt permanent ersättning...... Den lilla, lilla figuren längst bak där Hoppet sitter fast piper: "Just det! Just det! Det är inte omöjligt! Inte omöjligt alls!!" samtidigt som den hoppfullt studsar upp och ner.


Den lilla, lilla figuren?

  

O-fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards