Alla inlägg under juni 2010

Av Ewa - 10 juni 2010 14:57

.....av färg och kemikalier ligger som ett moln runt mitt huvud. Jag har nämligen satt i hårfärg och det är nu 11 minuter kvar tills jag ska skölja ur den. Förra gången jag färgade var den 28 december, så det tar ungefär 4,5 månad för färgen att försvinna ur mitt hår och då är 2 klippningar inräknade. Jag är förresten väldigt nöjd med klippningen! Håret uppe på huvudet är satt på utväxt medan sidohåret stryks bakåt och nacken är kortare än kortast med en tydligt klippt linje mellan nackhåret och håret uppe på. Den här sortens klippning hade jag ofta i början av 90-talet, men allt går ju igen. Det är löjligt skönt att sova första natten efter att nacken har blivit ordentligt snaggad! När jag svettas, så svettas jag som mest i nacken och det är bland annat därför jag älskar att ha det kort där bak.


Fridens.

Av Ewa - 9 juni 2010 11:45

1. Pendeltåget var 5 minuter försenat pga något trasigt i Södertälje (vilken tur att det finns nå't att skylla på trots att snön är borta....).

2. Fullt av folk på tåget trots att klockan bara passerat 10.

3. När jag kommer ned till t-baneperrongen känner jag direkt att något är fel. Tåget som står inne har alla dörrar öppna, men är helt tyst. Folk stiger endast av tåget (en kvinna gråter), ingen kliver på och sedan bildas en öppen yta. Hm. Jag får syn på en vakt frågar vad som har hänt. Det är en man som har fastnat med benet mellan perrongen och tåget. Vakten rekommenderar mig att ta en buss i stället.

4. Jag försöker hitta ett någorlunda lugnt ställe och ringer Rosie för att tala om att jag inte kommer. Även om jag hittar en buss, så skulle jag inte hinna i tid och jag kan ju inte låta Rosie vänta för att sedan ligga efter schemat resten av dagen.

5. Tur i oturen, så har Rosie ett återbud klockan 16 (sedan har hon fullspäckad kalender en bit in i nästa vecka) och efter lite funderande, så tar jag den tiden och får hoppas att t-banan går som den ska då.

6. Det blev ingen shopping heller; dels tappade jag lusten och dels var det mer nödvändigt att jag åkte hem för att äta och vila innan nästa vända.

 

Ibland blir det inte som man har planerat.


O-fridens.


Av Ewa - 8 juni 2010 15:23

+18.

Molnigt, men inte mulet.

Blåsigt.

Det är perfekt sommarväder för mig!    

Tillräckligt varmt för att jag ska slippa jackan och för att jag ska kunna ha mina ursnygga Scholl-sandaler, men inte för varmt för att jag inte ska orka gör något.

Tillräckligt svalt för att pollen- och gräshalterna ska hållas i schack.

Jag gick en promenad på 90 minuter efter lunchen och det fanns mycket ork i mina ben; det var inte förrän i absoluta slutet som jag blev trött. Härligt! Jag dök in i några syrén-buskar och sniffade, såg en urgullig terrier, 2 hästar vid stallet och flera killar som var pappa-lediga och släpade på både barn och cyklar; jag gillar att se killar som är pappa-lediga.     Pär var ofta hemma med Elin när hon var en liten blöj-nissa.


Det är dax att hoppa in i duschen och tvätta håret. I morgon ska jag klippa mig och jösses, vad jag ser fram emot det!! Det kommer inte att bli några större förändringar (det jag längtar efter mest är att få kort hår i nacken), men när håret är kortkort, så är det lättare att färga och jag har en förpackning som står och väntar.   


Min ljuvliga skattepengar har skramlat in på kontot idag! Vilken utsökt tajming eftersom jag har tänkt att shoppa lite efter frissan i morgon. Jag hade tänkt att starta ett hundsparar-konto med skattepengarna som startplåt, men, som vanligt, så finns det mycket annat som jag hellre sätter pengarna på genast; Göteborg till exempel. Jag har aldrig gillat att spara och kommer nog aldrig att börja gilla det heller.    


Fridens.

  


Av Ewa - 7 juni 2010 22:17

 

Det går lika bra med marsvin!    


Fridens. 

Av Ewa - 7 juni 2010 21:26

.......varför merparten av alla deckare, böcker som filmer, handlar om mördade kvinnor?


* äcklad och leds *


Fridens.

Av Ewa - 7 juni 2010 12:11

......att jag fick ett brev från FK där det stod att jag får permanent ersättning. FK:s läkare, som undertecknat brevet, rekommenderade mig dessutom att inte se nyhetssändningarna klockan 18 och klockan 21 då de sändningarna ofta innehåller mycket elände med tanke på min känslighet.... Jag tänkte att det här måste jag ju blogga om på stört! Sedan kom jag på att det bara var en dröm.... Elin var med och jag berättade hur det kändes att komma på att allt bara var en dröm och hon förstod mig helt och fullt.


Jag hämtade nyss in posten, men inget brev från FK.

Det här knäcker mig.....


O-fridens.

Av Ewa - 6 juni 2010 12:13

Min svåger sprang Stockholm marathon igår på tiden 3 timmar och 49 minuter vilket är kanon-bra! Bra gjort!!


Hur är man funtad när man springer och springer och springer och springer i nästan 4 timmar? Man måste ju tycka om det annars skulle man inte göra det, så hur är man funtad egentligen??


Fridens.

  

Av Ewa - 6 juni 2010 11:59

......alla dessa anorexia-tjejer använde sin oerhörda viljestyrka till något hälsosamt? De skulle kunna nå hur långt som helst.


Fridens.

  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards