Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

Över-kräsen tedrickare

Av Ewa - 30 juni 2010 20:44

Twinings Earl Grey tröttnar jag aldrig på, men omväxling förnöjer, som man säger, så jag brukar vilja prova på nya te-sorter, men för det mesta blir jag besviken. Antingen är teet som Liptons te dvs. smäckfullt av garvsyra vilket gör att allt smakar bittert om det drar mer än 2 minuter.   


De flesta frukt-teer smakar bara sött, egentligen inte frukt och de doftar parfym.    


Ett tag trodde jag att jag hade hittat en bra te-butik i Arombodens web-shop. Deras smultronte var mycket smaskigt! Det gjorde att jag provade några av deras andra frukt-smakande teer, men det blev en nitlott direkt för de teerna var översötade av en massa gulliga sockerhjärtan som visserligen gjorde att det såg fint ut, men som var negativt för smaken. Blä!   


För inte så länge sedan hälsade jag på hos Aromboden igen för att beställa smultron-te, men den sorten finns inte längre.   


I förra veckan när jag gjorde en av rundorna på Konsum, så tänkte jag köpa Twinings Lapsang souchong (ett rökigt te), men det hade de inte. Då fick jag syn på några små svarta teförpackningar från Forsman Tea (finskt) varav några hade en rosa etikett med ett smultron på. Svart bladte smaksatt med smultronolja och jordgubbsblad. Dessutom var det rättvisemärkt. 60 g kostade ca 28 kr vilket är dyrt, men efter att ha smakat det för första gången, så är det värt varenda krona. Vilken fyllig, fruktig smak! Ingen bitterhet, ingen sötma annat än från det socker jag har i och ingen doft av parfym utan endast av smultron!    


Jag köpte 2 förpackningar och de är slut nu, men när vi handlade idag, så plockade jag på mig 3 förpackningar. Pär tycker sällan att fruktteer är goda, men av det här kan han dricka både 2 och 3 muggar. Det går att beställa via nätet oxå.

  


Ger jag intryck av att vara över-kräsen när det gäller te? Det är jag! Det finns så himla många varianter av kaffe och krav på hur kaffe ska smaka samtidigt som folk verkar tro att en tepåse med ljummet vatten räknas som te. Fnys! Jag har inget som helst emot att dricka pås-te, men det går att göra ordentligt det med.


Fridens.   

 
 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

1 juli 2010 08:26

Åå, jag gillar te med! Jag kanske inte är liiika kräsen som du, hihi, men jag köper gärna lös-te, finns så himla mycket att välja på.=) Nu är det ett tag sen jag köpte nåt iofs, har bara pås-te hemma för tillfället, ett som heter Brasilian Baia, ett med kanel, äpple å nåt mer å så ett vaniljte. Jag tror jag ska ta en tripp till Konsum idag för att se om de har smultronteét som du skriver om! Verkar supergott!=)

Kram

http://mittlchf.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards