Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Ewa - 20 juni 2010 17:28

Inatt sov jag 12 timmar IGEN och hela kroppen känns blytung och motsträvig; snubblar och hasar fram. Huv'et är fullt av bomull. Elin klådde mig i alfapet, så det var på gränsen till förnedring.....     Jag fick revansch senare.     Vi har ett rese-alfapet som Pär och jag köpte när vi precis hade träffats. Det är lite mindre (ca 20 cm x 20 cm) och brädet är fullt av hål där bokstavsbrickorna sitter fast genom små piggar i varje hörn. Skitsmart!


Vissa vardagssysslor som återkommer med jämna mellanrum och som inte är så där otroligt roliga att göra är t.ex storhandlingen på Coop. Förut veckohandlade vi alltid där tills vi tyckte att det var för jobbigt och onödigt, så vi drog ned det till varannan vecka och sedan till en gång i månaden och nu storhandlar vi där med ungefär 6 veckors mellanrum. Det borde kännas lättare, eller hur, att det tråkiga inträffar med längre mellanrum? Icke! Ju längre mellanrum desto mer drar jag mig för det och desto jobbigare känns varje storhandling. Idag var det dax igen och som tur var, så var inte handlingslistan alltför lång. Nu är skåpen fyllda igen och jag kan pusta ut i ungefär 6 veckor. Fördelen med storhandlingen (det finns oftast en fördel) är att vi slipper veckohandla.   


Min närmaste hälsoplaner: i morgon svänger jag in på LKHF-stigen igen och den kommande veckan ska jag promenera. Veckan efter, då alla helgdagar äntligen är slut, så ska jag tillbaka till SATS. Jag känner att jag behöver få tillbaka muskler och då framför allt i ryggen.    


Apropå inget särskilt alls, så slog det mig idag, att mina favoritdrycker är:

Första plats: kallt vatten.

Andra plats: fullfet mjölk.

Tredje plats: te.

Fjärde plats: färskpressad juice.

Det är viktigt att komma till insikt om så'na här saker om man nå'n gång skulle bli intervjuad eller så.....   


Nu ska jag diska och sedan göra en kanna med favortidryck numro tre.  


Söndax-fridens.    


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards