Alla inlägg den 19 juni 2010

Av Ewa - 19 juni 2010 15:00

Igår somnade jag före 22 och sov och sov och sov till 11 idag (13 timmar!) med avbrott för 3 toalettbesök. Det är tröttande att åka på mini-semester......

Efter intagen minimal lunch (ingenting smakade bra) samtidigt som 2 partier alfapet mot Elin avklarades (vi vann varsin gång), så bestämde jag mig för att gå en sväng.

Eller?

Benen känns fortfarande  t u n g a  efter allt gående och stående i Göteborg.

Jag hade inget godis till i kväll.

Gå bara till Konsum då.

Det är så trist!

Jag skulle kunna gå en kortare sväng; jag behöver ju inte gå så himla långt jämt.

En kort sväng är bättre än ingen sväng!

Det gör jag!

Eller?

Orkar jag?

Har jag lust?

Klarar jag mig inte utan godis?

Godistarmen bestämde åt mig och jag bytte om och gick.

När jag kom utanför gården, så kände jag att, nää, jag vill hem.

Jag fortsatte eftersom lusten kan dyka upp längs med vägen.

Det gjorde den inte.

Benen skrek av protest hela tiden: "Låt oss vila för bövelen!!"

Jag vek av så snart jag kunde och styrde mot Konsum.

Nu har jag godis.

Benen får som de vill.

Frid råder.


Fridens.

  

Av Ewa - 19 juni 2010 11:37

Om ungefär 3 månader ska vi rösta och jag har aldrig varit mer angelägen att rösta för jag vill ha KRÄVER ett regeringsskifte!! För allra första gången sedan jag fick rösträtt känner jag mig fruktansvärt orolig för att det inte kommer att bli ett regeringsskifte. För allra första gången sedan jag fick rösträtt känner jag att det kommer att bli nödvändigt för mig att följa valvakan; jag kommer inte att kunna somna innan jag vet vilka som kommer att bestämma nästa dag. I förrgår skrev Margus om att alliansen planerar fler utförsäljningar om de får sitta kvar. Bl.a står LKAB på tur. LKAB ligger mig varmt om hjärtat eftersom jag är född i Kiruna och jag blir så arg att jag skakar! Samtidigt känner jag mig så maktlös...... I just det här inlägget tänker jag inte ge mig in på allt som alliansen låter FK göra, men de kan helt enkelt inte få fortsätta. Pär och jag satt och diskuterade det och han är övertygad om att alla som vill ha medmänsklig politik kommer att rösta bort alliansen. Jag svarade att alliansen har en annan syn på medmänsklighet. De anser att deras politik är medmänsklig och tänk om majoriteten av svenskarna oxå tycker att den politiken är mer medmänsklig är de röd-grönas? Om jag ändå hade 2 röster att lägga!!!

 

Jag har förresten inte fått något besked från FK ännu och har nu varit utan inkomst i nästan 2 månader.


O-fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards