Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Nix fungerar

Av Ewa - 17 juni 2010 22:39

Vi har länge varit registrerade hos Nix för att slippa försäljare, insamlingar och marknadsundersökningar. Någon enstaka fuling har, trots registreringen, sluppit igenom, men i det stora hela så fungerar Nix. Det har vi märkt extra mycket den senaste tiden. Den sista mars skulle vi egentligen har registrerat vårt telefonnummer på nytt för att spärren inte skulle upphöra, men det blev inte gjort som en del saker har en tendens att inte bli gjorda. Det är 2,5 månad sedan. Under den senaste månaden har vi fått betydligt fler irriteranda samtal från skurkar som vill pracka på oss än det ena, än det andra eller som vill höra vad vi tycker om ditten och datten. Om garden är nere, så har man plötsligt gått med på att prenumerera på kalsonger. Idag fick jag ett samtal från Pcketklubben som visserligen säljer så'nt jag är intresserad av, men ändå....

"Jag heter Fredrik och ringer från Pocketklubben."

"Jaha...."

"Jag vill ställa några frågor om dina läsvanor."

"Jaha...."

"Hur ofta läser du böcker?"

"Så gott som dagligen."

"Härligt!" *försäljarentusiasm - isch!*

"Har du läst Blablabla av författaren Vadhonnuhette?"

"Nä."

"Då ska jag skicka den till dig som tack för att du har svarat på de här frågorna."

"Ok...."  *kanske förväntade han sig större glädje över denna oväntat lättförtjänta påprånglade gåva?*

Efter det kom det vanliga rabblandet om villkor och godkännande och prenumeration (igen!) och så vidare. Vad trött jag blir!

Så fort samtalet var avslutat och luren pålagd, så letade jag upp numret till Nix (020 -27 70 00) och registrerade vårt hemnummer på nytt. Jag måste ringa en gång till för att bekräfta spärrningen och har upp till 4 veckor på mig, men jag kommer att ringa igen i övermorgon (vilket är det tidigaste jag kan ringa) och spärra rumpan av alla telefonterrorister!!    


Fridens.

 
 
Budda  på besök

Budda på besök

18 juni 2010 07:18

Måste man registrera om emellanåt?

Jag kunde inte registrera min mobil på NIX-numret. :( Jag skall göra det skriftligt i stället. Till en adress i Strömsund.

Ha en trevlig helg.



http://www.budda.bloggplatsen.se

 
Gröngöling

Gröngöling

18 juni 2010 08:53

Visst är de jobbiga! Vi har hemligt telefonnummer så de ringer inte så ofta hit men Nix är nog bättre. Nu har de börjat ringa för de får väl telefonnummer när man anger det i olika sammanhang, prenumerationer och annat.
Igår ringde en om företagarklimatet i Sverige. Han undrade om han fick ställa några frågor. Jag svarade som alltid, Nej, det får du inte för vi har hemligt telefonnummer just för att slippa sådant här. Då strök han oss från sin lista så det var ju bra. Men Nix är nog mer heltäckande.

http://grongoling.bloggplatsen.se

 
Jag själv

Jag själv

18 juni 2010 11:12

Budda: man måste registrera om emellanåt, men de skickar ett meddelande i god tid innan, så det gäller bara att få rumpen ur vagnen, så att säga... Det går inte att registrera privata mobiler.

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

20 juni 2010 20:02

Tack vännen!! Försäljaren som ringde mej kom inte så långt, presenterade sej bara och jag sa att jag inte hade tid. Har du inte tid att få någonting gratis? Nej, det har jag inte, Tack och Hej, sa jag och lade på luren. SOM jag har undrat vad det var jag gick miste om eftersom pocket ju ingår i min favoritkategori. Men nu vet jag, tack vare dej.

Fick biljetterna till Terry i fredags :-) Jag lägger dem bakom räkningarna i räkningsstället, så att du vet vad du ska svara när jag sedan undrar var jag gjort av dem.

http://peek-a-boos.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards