Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

Perfekt sommarväder

Av Ewa - 8 juni 2010 15:23

+18.

Molnigt, men inte mulet.

Blåsigt.

Det är perfekt sommarväder för mig!    

Tillräckligt varmt för att jag ska slippa jackan och för att jag ska kunna ha mina ursnygga Scholl-sandaler, men inte för varmt för att jag inte ska orka gör något.

Tillräckligt svalt för att pollen- och gräshalterna ska hållas i schack.

Jag gick en promenad på 90 minuter efter lunchen och det fanns mycket ork i mina ben; det var inte förrän i absoluta slutet som jag blev trött. Härligt! Jag dök in i några syrén-buskar och sniffade, såg en urgullig terrier, 2 hästar vid stallet och flera killar som var pappa-lediga och släpade på både barn och cyklar; jag gillar att se killar som är pappa-lediga.     Pär var ofta hemma med Elin när hon var en liten blöj-nissa.


Det är dax att hoppa in i duschen och tvätta håret. I morgon ska jag klippa mig och jösses, vad jag ser fram emot det!! Det kommer inte att bli några större förändringar (det jag längtar efter mest är att få kort hår i nacken), men när håret är kortkort, så är det lättare att färga och jag har en förpackning som står och väntar.   


Min ljuvliga skattepengar har skramlat in på kontot idag! Vilken utsökt tajming eftersom jag har tänkt att shoppa lite efter frissan i morgon. Jag hade tänkt att starta ett hundsparar-konto med skattepengarna som startplåt, men, som vanligt, så finns det mycket annat som jag hellre sätter pengarna på genast; Göteborg till exempel. Jag har aldrig gillat att spara och kommer nog aldrig att börja gilla det heller.    


Fridens.

  


 
 
Nannis

Nannis

8 juni 2010 18:22

Heja!! Härligt :)
kram!

http://nannis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards