Direktlänk till inlägg 5 juni 2010

Ångest i skrivandets stund

Av Ewa - 5 juni 2010 14:36

Just nu.

Just här.

Medan jag skriver.

Ångesten river.

Jag kan inte sitta stilla; ena benet är hela tiden i rörelse.

Om jag håller ut händerna, så skakar de lätt.

Känslorna består av en kaotisk röra av leda, trötthet, rastlöshet, gråtlust, skrik-lust, panik, hopplöshet, flyktbehov, nattsvärta.

Betoningen ligger på flyktkänsla och att tårarna trycker på.

Jag brukar ta mina Theralén-droppar runt halv 16, men idag tar jag de tidigare för annars fixar jag inte det här.

Om någon rör mig, så skriker jag.

Om ingen bryr sig om att fråga hur jag mår, så ramlar hopplösheten över mig.

Bry dig, men låt mig vara ifred!!!

Jag vill ut, ut, ut samtidigt som jag bara vill ligga ihopkrupen i fosterställning.

Jag kan inte koncentrera mig!!!!

Hur i helvete ska jag få den här dagen att ta slut????!!!

*några djupa andetag*

Det fungerar inte.


AAAAARRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!
!!!!!!

 

  

 
 
filozophie

filozophie

5 juni 2010 17:28

Hejsan vännen.
Jag bryr mig, jag tänker på dig, jag förstår dig och jag önskar av hela mitt hjärta att jag kunde hjälpa dig. Det enda jag kan göra är att tala om för dig att jag tänker på dig och skickar alla styrkekramar jag kan uppbringa.
Stor kram/FiloZophie

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

 
Budda

Budda

5 juni 2010 18:43

Andas.


http://www.budda.bloggplatsen.se

 
Nannis

Nannis

6 juni 2010 12:00

*kram*

http://nannis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards