Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Ewa - 25 maj 2010 20:53

There is a beauty in letting time do its duty.

 

Finns med i filmen "The countess" som, delvis, handlar om skräcken för att åldras utseende mässigt.


Jag håller med och gör inget för att dölja vare sig rynkor eller grått hår.


Fridens.

Av Ewa - 25 maj 2010 16:40

Det tar knäcken på mig att försöka förklara och - av någon anledning - försvara mig och min sjukdom inför FK!

Det tar knäcken på mig ännu mer (om det är möjligt) att behöva förklara och försvara Elin och min sjukdom här hemma!!


Jag vill bara skrika rakt ut - AAAAAAAAAAARRRRRRGGHHHHH!!!!!!!    


Jag slåss med näbbar och klor för Elin de dagar hon inte orkar gå till skolan. De dagar hon är hemma, så har vi båda en liten knut i magen när tiden för att Pär ska komma hem närmar sig. Han är alltid sur när hon har varit hemma. Han tycker att, särskilt sedan hon fick sitt specialschema, så borde hon definitivt inte stanna hemma hela dagar. Det faktum att hon har fått halvtids-schema gör inte att hon automatiskt blir frisk den andra halvan. Orken räcker längre än om hon skulle ha haft vanligt schema, men den har inte ökat. AAAAAARRRRGGGGHHH!!


En annan anledning till att jag alltid ställer mig på Elins sida är att jag inte vill att hon ska hamna i den utsatta situationen då hon har båda föräldrarna emot sig. Hon har befunnit sig i den situationen, men då har det inte varit pga hennes sjukdom.


O-fridens.

Av Ewa - 25 maj 2010 16:25

....färgar mina kinder.   

Min hjärtegris Ellen fyllde 2 år i fredags och jag missade det!

Det känns inte bra.

Jag erbjöd henne mitt finger att bita i, men hon är för snäll för det.

Hon fick lite färsk vitkål som tröst.


Fridens.


Här äter hon maskrosblad på en bild från förra sommaren.

  


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards