Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Ewa - 20 maj 2010 16:27

Den här haren fotade Pär när han var på Öland.

Det ser ut som den räcker lång näsa åt oss.   

  


Det är länge sedan jag såg något så bedårande som denna igelkottunge.   

   


Fridens.  

Av Ewa - 20 maj 2010 10:08

Igår hade Elin en hemma-dag när hon pluggade inför nationella matteprovet på fredag. Igår hade jag ångest och en knut i magen. Eftersom jag inte var ensam hemma, så drevs jag ut på en promenad.


Idag är jag ensam hemma igen. Jag har ångest och en knut i magen. Eftersom jag ÄR ensam, så drivs jag inte ut på någon promenad.


Jag fungerar olika beroende på om jag är ensam eller inte och jag kan konstatera att det INTE underlättar för mig och min ångest att jag har människor i närheten. Ingen som jag känner, förutom Elin, förstår ångesten hur mycket jag än förklarar. Därför är det lättare att fly. Ångesten är en försvarsmekanism, en flyktmekanism som vi har kvar sedan familjen Hedenhös, men eftersom det inte finns så många sabeltandade tigrar att fly ifrån nu för tiden, så blir ångesten endast en oerhört tröttande känsla som inte fyller någon funktion.


På lördag är vi bjudna till svärisarnas dubbel-kalas. Människor. Umgänge. Prat. Mat. Närhet. En form av sabeltandad tiger. ÅNGEST av bara tanken! Svärmor vet redan att jag inte kommer.


O-fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards