Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Ewa - 18 maj 2010 17:55

Fönster och balkong står öppna utan att det blir kallt. Det fläktar. Vid 15-tiden fick jag kryp i benen och bestämde mig för en eftermiddagspromenad. Jag var mer eller mindre utslagen under förmiddagen och bara satt. Efter en fisig lunch bestående av 1,5 ägg, drickyoughurt och te och de sista avsnitten av "Huset Eliott", så bytte jag om, stoppade ner en vattenfylld flaska i ryggan och gick ut. Lugnt tempo. Skönt tempo. Sommarvarmt och svettigt. Jag älskar att svettas när det har med fysisk ansträngning att göra! Rundan tog 80 minuter. Det är så fint ute nu med den där riktigt intensiva gröna färgen, alla blommande fruktträd och blommor i övrigt. Mina favoritårstider är försommaren och hösten.


Eftersom jag har kvar av shopping-pengarna, så gick jag till Konsum och kontant-handlade bl.a en färdigrätt från Familjen Dafgård och ett paraply. Paraplyet är modell större; som ett gammaldags herrparaply och jag har velat köpa ett nytt sedan Lisebergsparaplyet gick i två delar i höstas. Jag tänker nu göra reklam för Familjen Dafgårds färdigrätter som de gör enligt skafferi-metoden. Rätterna innehåller endast naturliga råvaror. Inga konstgjorda färgämnen. Inga konstgjorda aromer. Inga stabiliserings- eller emulgeringsmedel. Inga smakförstärkare som glutamat och jästextrakt. Jag väljer att tro att de inte ljuger. Ikväll ska jag äta kyckling Jakob. Mums!


Igår eftermiddag mailade jag handläggaren på FK igen. Ett kort och krävande mail som jag avslutade med "I anständighetens namn: besvara detta mail!". Hon läste det i morse, men har hon svarat? Nej. Djävla apa.


Fridens.




Av Ewa - 18 maj 2010 10:48

Jag vägde mig idag och såg att jag har gått ned 0.9 kg den senaste veckan. Det är BRA! Däremot förstår jag inte HUR eftersom jag, den senaste veckan, har levt på kolhydrater och socker. Färdiglagad och kolhydratrik mat från frysen, mer juice och mer fullfet mjölk än vanligt och så naturligtvis godis. En enda promenad. Bränner kroppen fett när man har ångest och är nervös? Varför blir det rätt när jag gör fel??


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards