Alla inlägg den 25 april 2010

Av Ewa - 25 april 2010 11:46

.......och jag fortsätter att leta tänkbara raser inom gruppen sällskapshundar. Bichon frisé är en sådan tänkbar ras.

Urgullig!


Fridens.

  

Av Ewa - 25 april 2010 11:41

........inte om när jag inte får svar från hund-uppfödare. Jag mailade en uppfödare med några frågor för 3 dagar sedan.


O-fridens.

Av Ewa - 25 april 2010 11:15

För en stund sedan stack Elin för att tillbringa dagen med sin älskade pojkvän (de firar 1 månad). Pär sitter i datorhörnan på övervåningen och arbetar med sin kurs. Jag sitter här och vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag mår inget vidare förkylningsmässigt, men ryggen är så besvärsfri att jag börjar inbilla mig att jag ramlade nedför trappan för 2 månader se'n! Sedan förkylningen bröt ut, så har jag inte haft tillstymmelse till besvär. Vad 17 kan det bero på och om det över huvud taget har ett samband. ??? Jag är konfys, men lättad; det är ljuvligt att slippa ha ont!   


Nu har jag lyckats vända ut och in och upp och ned på dygnets timmar igen.    Det är nog lätt att det blir så när jag är sjuk och sover både här och där och sedan sitter uppe till 3 på natten. Igår (eller idag) kom jag i säng redan halv 1, men jag har inte sovit bra. Igår kväll satt jag i soffan och läste efter middagen (jag pallade faktiskt inte att vara kvar i köket med Elin som - med förkylningens hela tondövhet - sjöng med till sin iPod medan hon diskade) och jag blev så frrrrrrruktansvärt trött att jag bara lutade huvudet åt sidan mot soffdynan och somnade! Fördelen med att sitta och sova är att det inte är tillräckligt bekvämt för att jag ska sova timmavis.    Jag tvingade mig själv att rycka upp mig och satt vid datorn tills det var dax att göra te och se sista delen av Millenium. "Jag vet inte om jag orkar se hela filmen för jag är jättetrött." sa jag till Pär. Under filmens gång drack jag 4 muminmuggar med te och sedan var inte jag trött längre utan satt och läste till halv 1. Suck.


Jag städade igår fast jag inte hade tänkt det. Jag hade planerat att städa igår, men jag var så trött och förkyld att jag inte kom ur sängen förrän halv 12 och då var det pga att Ellen (som Elin kom in till sovrummet med, så att vi kunde gosa) kissade på både lakan och mig och jag for ur sängen som ett skott. Det gööööör inget, Ellen! Närmare klockan 15 så kom orken tillbaka efter att ha ätiti lunch och druckit te och eftersom jag inte visste hur jag skulle få eftermiddagen att gå, så tänkte jag att då städar jag i badrummet (som är det jobbigaste), så slipper jag det när jag ska städa resten nästa dag. När badrummet var färdigt, så gick jag in i köket och tänkte att jag städar här oxå, så är det rent och fräscht tills att Pär ska laga middag och vi se'n ska äta. Sagt och gjort! I hallen behövdes det göras i ordning bland returkartonger och annat och eftersom jag ändå höll på, så slängde jag ut mattan och dammsög. När hallen var klar, så hade jag bara sovrummet (som går fort) och vardagsrummet kvar, så då städade jag där oxå! Klockan 17 var jag trött i ryggen och lade mig i soffan och läste tills middagen var klar. Snacka om att det känns skönt att veta att städningen redan är avklarad!   


Nu ska jag, i sakta mak, ta mig ned till Konsum och köpa så'nt som vi måste fylla på av innan veckohandlingen.   


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards