Alla inlägg den 22 april 2010

Av Ewa - 22 april 2010 22:07

Ett post scriptum till "Osorterade hundtankar" som även har en koppling till ett tidigare inlägg.


Finns det lika mycket hotfull och pekpinne-aktig information för de som funderar på att skaffa barn?


O-fridens.

Av Ewa - 22 april 2010 21:23

Är det verkligen så dj-a svårt att köpa rätt hund??

Är det verkligen så dj-a svårt att få en hund att må bra???

Jag har uppfostrat ett barn, så jag borde klara av en hund.

Ju fler råd jag får desto osäkrare blir jag.

Ju fler råd jag får desto mer tappar jag lusten.

Pär vill egentligen inte ha en hund.

Elin vill verkligen ha en hund, men jag känner inte att jag kan lita på henne.

Vill jag verkligen köpa en hund om jag inte kan räkna med hjälp utan att hela tiden vänta mig att få höra: "Nä! Det var DU som ville ha hunden."

Jag tänker inte köpa en hund och kallt räkna med att även Pär kommer att tycka så mycket om den att han glömmer att han egentligen inte ville ha den.

Pär är övertygad om att det kommer att vara HAN som får gå ut med den på morgonarna; han har ingen tilltro till mig.

När jag tänker mig uppfostran av min hund, så tänker jag i samma banor som jag gjorde när jag fick barn: jag kommer INTE att göra som mina föräldrar. Pappas hund var fullständigt ouppfostrad och fick fel mat och blev fet.

Det är få saker jag har längtat efter så mycket som jag längtar efter en hund.

SKK:s avdelning om hundraser är inte till någon hjälp eftersom den mest beskriver hur en viss ras bör se ut.

Jag är oerhört rädd för att ångra mig.

Jag är oerhört rädd för att det ska visa sig att Pär får rätt och att jag inte har uthålligheten.

Det handlar om många pengar och då gäller det mer än bara inköpet av hunden.

Det finns så mycket annat som jag oxå vill ha pengar till.

När jag tvekar och funderar så här mycket om något annat, oavsett vad, så tolkar jag ALLTID tvekandet som ett underförstått nej.

Sanningen är att de stunder som jag bestämmer mig för att allt det här med hund inte är något för mig, så upplever jag en lättnad. DET om något är väl en fingervisning om att jag inte bör köpa någon hund.

Vi har haft marsvin i nästan 6 år och det tog naturligtvis ett tag innan vi kände oss lugna och säkra som marsvinsägare. När jag läser om vad man bör tänka på innan man köper marsvin, så brukar jag fnysa lite och tycka att det är något överdrivet och mest för att skrämma bort oseriösa djurägare. Kan det vara samma taktik som tillämpas på de som funderar på att skaffa hund? Om man reagerar negativt på "ALLT DET HÄR MÅSTE DU TÄNKA PÅ INNAN!!!", så bör man nog inte skaffa hund, men om man sporras till att samla information, så passar man som hundägare.

Allt det man måste jobba för är oftast värt mer än det man får enkelt.

Det känns mindre flipper-spels-aktigt i huv'et nu när jag har haft möjlighet att tömma det på alla dessa tankar.

Hela tiden återvänder jag till en och samma tanke: jag har fortfarande möjlighet att ångra mig - jag måste inte köpa en hund - och hela tiden fyller denna tanke mig med lättnad........


Jag ger upp drömmen om en hund.

Här och nu.

Det blir för mycket för mig.


O-fridens.




Av Ewa - 22 april 2010 20:30

Förkylningens värsta är över (hoppas jag).

Jag har inte haft ont på 2 dagar och kan röra mig som vanligt.

Pär är nöjd med sina presenter.

Bluebox gör ursnygga presentinslagningar väl värda avgiften.

Jag trodde inte att jag skulle kunna sluta med att ständigt ha en ljud-bok på gång, men nu har jag inte lyssnat på någon bok på flera veckor.


Fridens.

  



Av Ewa - 22 april 2010 10:54

Jag har köpt 2 saker.


En massage-borste som jag ska ha till baksidan av ryggen/skinkan för att öka blodgenomströmningen och kanske slippa kramp-smärtan.

  


En ny te-huva. Den gamla har varit i behov av tvätt lääääääänge, men det finns inte en chans att jag skulle hinna tvätta och torka den innan den skulle behövas för att hålla te-kannan varm igen. Vi dricker te flera gånger om dagen. Nu har jag köpt en ny. Bilden visar 2 sidor av en och samma huva. Jag föredrar den rosa sidan för den prickiga sidan gör mig yr i huv'et efter ett tag.

  


Te-huvan fungerar alldeles utmärkt! Jag får se om massage-borsten gör det oxå, men den har inte kommit än.


Idag fyller min gubbe 48 år! Grattispussar och kramar till honom!! Jag har tappat rösten och Elin är hemma med ont i öronen.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards