Alla inlägg den 8 april 2010

Av Ewa - 8 april 2010 20:36

Terry Evans kommer att ha en seans i Upplands Väsby i november.

Jag är  S Å   H I M L A   N Y F I K E N  och  S U G E N!!


Pär fnyser och rullar med ögonen, så honom får jag inte med mig.

"Är det en sekt som har det?" frågar han med ett spydigt småleende. 

Elin är nyfiken, men småskraj.

Jag kan åka själv; det ligger på pendeltågslinjen.


Jag tror inte på ett liv efter detta, men samtidigt så vet jag att allt liv består av energi och att energi aldrig kan förstöras utan bara anta en annan form, så var tar vi vägen när vi dör?

 

Jag har inga egentliga förväntningar på en seans, men det är få saker jag är så nyfiken på som detta!


Fridens.   

Av Ewa - 8 april 2010 20:16

Varför är det lättare (för mig) att låta bli "fusk" med LKHF än med Viktväktarna?

Det har jag funderat på.

Mitt hemsnickrade svar har ingenting med blodsocker, mättnadskänsla eller fettdrift att göra även om det inte är oväsentligt.

Svaret för oss som försöker gå ned i vikt med LKHF och svaret för oss som har den stora lyckan att vi faktiskt går ned i vikt med LKHF är just det att resultatet är så synligt.

Efter 2 veckor har jag blivit av med 1,9 kg och när resultatet är så pass påtagligt, så är det inte det alls lika svårt att låta bli att fuska även när choklad-tarmen suger!

Om kroppen däremot håller fast vid extra kilona med näbbar och klor oavsett vad jag äter eller inte äter och oavsett hur mycket jag tränar, ja, då är det betydligt lättare att tappa sugen och tänka "Äh, vad gör väl en Fazer Blå när jag ändå inte går ned i vikt.".

Nu när jag kan se en tydlig skillnad varje måndag, så har jag helt enkelt ingen lust att riskera det.


LKHF-fridens!

Av Ewa - 8 april 2010 20:12

Det blev en promenad idag.

Bäckenet sitter numera där det ska sitta.

TNS är riktigt skönt.

Jag fick klartecken att börja styrketräna igen.

Dr Dahlqvist & Co som forskade fram LKHF.


Fridens.

    


Av Ewa - 8 april 2010 17:37

Jag steg upp vid halv 9.

Släppte ut grisarna och gav de hö.

Klädde på mig medan jag funderade på frukost.

Ingen matlust.

"Om du har svårt att äta riktig LKHF-frukost, så ät ingen frukost alls" hörde jag Sten-Sture Skaldemans röst i huvudet.

Eftersom jag aldrig har tyckt om frukost och förmodligen aldrig kommer att göra det, så anammar jag hans tankesätt.

Juice + mediciner.

Klockan 10 styrde jag stegen mot sjukgymnasten.

Det var strålande sol, men svinkalla vindar.

Bäckenet är numera där det ska vara och jag fick ligga en stund med TNS.

Han gav mig en stretch-övning att lägga till mina andra övningar och en ny tid nästa vecka.

Jag fick klartecken att börja styrketräna igen, men FÖRSIKTIGT.

Promenad tillbaka via Konsum.

Jag kände mig matt när jag kom hem pga att jag tog dropparna alldeles för sent igår + att jag inte åt någon frukost.

Tvätt av handdukar.

Badning av marsvin; Elin hade börjat medan jag var hemifrån.

Lunch bestående av 2 kokta ägg, keso, ost, drickyoughurt och te och jag var fortfarande mätt klockan 17.

Halvslummer i soffan.

Middag.

Bloggeri.

Senare ska Elin och jag se en inspelad Wallander-film. Vi såg en igår och den var överraskande bra, men så har ju Krister Henriksson huvudrollen. Vi GILLAR Krister!   


Fridens.


Vi gillar Krister och.....

   

.....våra mysiga marsvin! 

  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards