Alla inlägg den 7 april 2010

Av Ewa - 7 april 2010 20:37

Nytt id-kort är fixat (och jag ÄR taxam trots att jag ser ut som någon från programmet "Efterlyst").

Ryggen känns allt bättre.

LKHF fungerar SÅ bra!!

Jag har ny-upptäckt naturell keso - smaskens.

Mini Baby-Bel-ostarna. *


Fridens.


* Tills någon upptäcker att de inte alls är lika bra som vanlig ost.


  


Av Ewa - 7 april 2010 17:53

Datasystemet hos polisen låg nere. "Ett nationellt fel" stod det på upptejpade lappar. Hackers? Virus? Allt tog mycket längre tid än vanligt. Allt måste göras manuellt. Pär och jag väntade en dryg timme, men väl framme gick det fort. Jag undrar om jag kommer att kunna använda det nya id-kortet. Jag ser ut som en uppskrämd brottsling och om jag identifierar mig med hjälp av kortet, så kanske polisen blir kontaktad, men då kan jag ju säga att det faktiskt var just polisen som tog fotot. Det gäller endast 5 år och vem vet, jag är kanske snygg till nästa gång det är dax.    Nu är det i alla fall fixat och jag behöver bara vänta på en sms-avisering om att det finns att hämta i Flempan.


Fridens.

Av Ewa - 7 april 2010 17:29

.....att LKHF, som viktminskningsmetod, fungerar bättre om man behöver gå ned många kilon än om man vill bli av med endast 10 kilo?


Fridens.

Av Ewa - 7 april 2010 17:27

....att ordentlig sömn är minst lika viktigt som kost och motion när man ska gå ned i vikt?


Fridens.

Av Ewa - 7 april 2010 13:05

Tjong! Pang!

Så lät det igår vid 20-tiden i soffhörnet där jag befann mig och efter det kunde jag knappt hålla mig vaken. Jag bestämde mig för att inte kämpa emot utan gick och lade mig före 21! Jag somnade inte direkt, men sovit, DET har jag.


Vid halv 10 gick jag upp och började dagen med att byta marsvinens handdukar inför eftermiddagens burstädning. Sedan släpptes grisarna ut och jag gjorde i ordning te till Elin och mig. Efter frukosten duschade jag och gjorde mitt bästa för att spola bort alla yttepytte hårstrån som alltid blir kvar efter en klippning. Sedan ringde jag banken för att fråga om id-kort. Eftersom mitt id-kort är ogiltigt, så kan jag inte fixa ett nytt genom banken utan måste gå till polisen. Polisen....    Oooo. Det är tur att jag bara har rent mjöl i mina påsar! Förutom det ogiltiga id-kortet, då.  Jag ringde till min närmaste polisstation som är i Flemingsberg (en station närmare än banken i Huddinge) och fick veta att jag måste ha en nära anhörig med mig som kan bekräfta att jag är jag. En anhörig som de kan "slå på i datorn" för att se att vi hör ihop och det är ju förstås Pär, min lille gubbe. Jag ska ha med mig 400 kronor oxå. Foton tar de på plats vilket innebär att jag slängde 70 spänn i en plågsam sjö igår.    Jag frågade Pär när han kan hjälpa mig med detta och det kan han redan idag. Han kommer hem vid halv 15! Snabba ryck! I fortsättningen ska jag hålla sten-koll på giltighetstiden och i fortsättningen ska jag gå direkt till farbror polisen för att skaffa ett nytt.


Svärisarna pratade om ett program på SVT som heter "Kvartersdoktorn" och jag har sett 2 avsnitt på SVT Play. Dr Magnus Karlsson är  P R E C I S  som en läkare ska vara!!! Han borde visas upp som föredöme för medicinstuderande som tänker bli allmänläkare! Om jag inte redan hade en så mysig husläkare, så skulle jag vilja ha dr Magnus Karlsson på Maria-kliniken i Stockholm.   


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards