Alla inlägg den 3 april 2010

Av Ewa - 3 april 2010 21:39

I år känns våren mer välkommen än tidigare! Jag vet inte när jag senast verkligen längtade efter våren? I vanliga fall är november till och med februari regninga, mörka och bara blöta och med plusgrader och när våren kommer, så innebär förändringen inte mer än att det blir ljusare och torrare. Den här gången hade vi snö i dryga 3 månader och minusgrader precis hela tiden, så nu när värmen kommer och snön försvinner, så SPIRAR det verkligen! Det spritter i hela mig av allt ljus och all värme; alla otympliga vinterplagg som kan stuvas undan och inte behöver tas fram på MINST 7 månader. Den här gången är våren efterlängtad som aldrig förr! En riktig vinter (på gott och ont...) följs av en riktig vår.   


Fridens.

  

Av Ewa - 3 april 2010 21:26

......och Jesus plågsamma död på korset. Om Jesus inte hade retat upp köpmännen i templet, så hade de kanske valt att benåda honom i stället för Barabbas. Pontius Pilatus tvådde ju sina händer och lät köpmännen välja och de var sura på Jesus som störde deras handel..... Tänk om det hade varit Barabbas som korsfästs i stället. Då hade historien blivit en helt annan och vi hade  inte haft kristendomen utan förmodligen valt den judiska versionen där messias fortfarande inte har kommit. En svindlande tanke! Förresten, så är allt snack om att Jesus dog på korset för att sona människans synder rena nyset; köpmännen var sura på honom. Konstigare var det inte. Det här - bland annat - diskuterade vi medan vi åt påsklunch.


Fridens.

Av Ewa - 3 april 2010 12:40

  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards