Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Ewa - 25 mars 2010 21:53

Klockan 20 är jag hungrig igen efter att ha ätit middag vid halv 18. LKHF-middag som borde ha mättat längre. Jag tvingade mig själv att äta mig mätt för att slippa hungerkravaller och sötsug. Jag BLEV mätt, men jag skulle tydligen ha ätit ännu mer. Äckligt. Jag tycker inte om att sitta och äta mat. Det är tråkigt och känns mest som ett nödvändigt ont. Något jag MÅSTE göra för att hindra mig själv från att äta det som är mindre lämpligt. När hungern smyger sig på igen, så drar hungertankarna igång: VAD kan jag äta för att dämpa hungern?

Några rostade brödskivor med mycket smör är gott, men är inte LKHF.

Youghurt med All-Bran-flingor+russin är oxå gott och mättar bra, men är inte LKHF. *

En banan + en drickyoughurt är inte heller LKHF.

Fazer Blå och Pringles (som jag har köpt till på lördag) är så långt från LKHF som jag kan komma. *

Kokta ägg? Det åt jag till lunch.

En eller två skivor Wasa Fiber Plus med mycket pålägg? Det åt jag till lunch.

Till slut blev det 2 Mini Baby-Bel-ostar, 3 skivor bastu-rökt skinka och 1 drickyouhurt. Hyfsat LKHF. MER LKHF än de övriga alternativen.


Fridens.


* Här påminde jag mig själv om hur jag såg ut i spegeln i provhytten....


Av Ewa - 25 mars 2010 09:33

.........sängen före 9 idag!! Nu ska jag äta lite frukost och sedan ska jag ut med apostlahästarna.


Fridens.

Av Ewa - 25 mars 2010 09:20

Idag fyller Lillan och Lotta hela 4 år!! Kullsyskon som nu har nått marsvinens tantålder. Lotta vet inte om det för hon har mer spring i sina muminben och är mer nyfiken än vilken marsvinsunge som helst. Grattis, mina älskade grisar!


Fridens.

  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards