Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Ewa - 24 mars 2010 21:06

2 uttryck.

Tack vare  och  på grund av.

Det ena är positivt och det andra är negativt.


"Jag lyckades tack vare......"

"Jag misslyckades på grund av....."


Så är det!


Fridens.

Av Ewa - 24 mars 2010 20:31

.....som vet hur man angör en brygga omhänger dörrar...".


Redan på Coop såg jag att dörren till torktumlaren behövde hängas om. Åt andra hållet. Enligt en prislista, så skulle vi kunna betala 300 kr för att få det gjort i samband med leveransen och installationen.

"300 kr för att hänga om en dörr??!" utbrast Pär. "Det tar ju bara 5 minuter, så det fixar jag själv!"

Dörren till torktumlaren ÄR nu omhängd, men inte tog det 5 minuter inte. Det tog TRETTIFEM minuter. Lika lång tid som det tog för de 2 gubbsen att bära och installera hela tjiddevittet. Pär brukar vanligtvis fnysa åt instruktioner och säger att de är till för veklingar, men idag valde han att följa insruktionen för omhängning av dörr. När han var på bristningsgränsen tålamodsmässigt, så valde han att göra på ett annat sätt och dörren kom på plats direkt.

"Varför gjorde du inte så direkt?" frågade jag.

"Jag följde ju instruktionen!" svarade han.

"Sedan när bryr du dig om instruktioner?" frågade jag i en uppgiven ton.

*mutter mutter*   


Fridens.


PS. Jag hjälpte faktiskt till genom att hålla i dörren.

Av Ewa - 24 mars 2010 20:27

Brittiska tv-serier som t.ex "Huset Eliott".

Mitt sömnbehov minskar.

Elin har gått och blivit med pojkvän.

Elins pojkvän är ovanligt trevlig och väluppfostrad (för att vara en 17-åring).

Ny tvättmaskin + torktumlare.


Fridens.

  

Av Ewa - 24 mars 2010 16:57

Jag har precis startat den första kulörtvätten i vår nya tvättmaskin! Vilken njutning! I stället för att mötas av ett maskinellt dån när badrummsdörren öppnades och maskinen var igång, möts jag nu av ett behagligt väsande. Det var så vår gamla maskin lät i början. Det tog ungefär en halv timme för 2 gubbs att bära ut våra gamla maskiner, bära in de nya och installera allt.   


Den andra säsongen av "Huset Elliot" kom idag och jag har sett 2 avsnitt. Jag satt i min soffhörna och kände hur hela kroppen slappnade av i vissheten om att jag skulle få se någonting riktigt bra. Stilfullt. Snyggt. Fritt från våld, sex och fula ord. En fröjd för både ögon och öron! Och så får jag så'n lust att rita!   


Fridens.


MIN version av 20-talet.

  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards