Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Ewa - 20 mars 2010 21:19

En trevlig dag med Elin.

JAG HITTADE BYXOR!!

Ryggen känns allt bättre.

"New moon" är fortfarande bra, bättre än "Twilight".

Jag blev peppad av LCHF-magasinet till att skärpa till allt ytterligare.


Fridens.

  

Av Ewa - 20 mars 2010 16:13

Elin och jag var i Stockholm idag. Jag fick ett presentkort hos GeoCity i present som jag var otålig att utnyttja. Vi gick dit först. Presentsumman räckte till en ring och ett par örhängen med karneol; jag har länge velat ha en ring med en röd sten. Jag fick lägga till en hundring själv.


Karneol. Inte riktigt lika röd som korall.

  


Jag hade en medlems-födelsedags-rabatt hos Body Shop som jag utnyttjade till ett balsam med banan i och en badsvamp. Sedan var det dax för den huvudsakliga anledningen till Stockholmsbesöket: byxjakt.    Visst är det rätt sorgligt när man fasar för att köpa kläder bara för att man inte är av standardstorlek? Jag hade föresatt mig att gå till endast KappAhl och deras XLNT-avdelning, men jag tänkte fortsätta till flera KappAhl om jag inte fick napp i den första. Vi gick in på Drottninggatans KappAhl, tog rulltrappan upp, noterade att de har börjat med kö-lapp-system (bra!) och styrde sedan kosan mot XLNT-avdelningen. Jag är överviktig, men jag VÄGRAR att köpa byxor med resår i linningen! Vill inte, vill inte, vill inte! De först byxorna jag fick syn på var jeans-blå med gula stickningar. Isch! Sedan strosade jag runt och sa till Elin att "Nu går vi". Sedan ändrade jag mig direkt och gick tillbaka till de byxor jag hade förkastat. Det var inget fel på dem. Egentligen. Jag BEHÖVDE verkligen köpa byxor. Jag sög tag i några olika storlekar och sedan såg jag ett par bruna byxor som jag oxå tog med mig till provrummen. De bruna byxorna kunde jag få på mig i en storlek mindre än de jeans-aktiga, men båda paren satt bra och båda paren hade linningen i midjan.   Byx-jakten var därmed avslutad och jag hade nedlagt ett två byten! Fy, tusan vad skönt! Vilken lättnad!! När jag köper kläder i affär dvs. inte på postorder, så är det bara jackor och byxor som jag bemödar mig med att prova. Fördelen är att när jag kommer hem med de nyinköpta plaggen, så VET jag att de är som de ska och kan bara hänga undan dem. Nu kan jag slappna av! Det är lika hemskt varje gång att se mig själv i full figurspegel..... Åh, vad hemskt! Det som är absolut jobbigast är att jag - ovanligt nog - inte känner mig lika tjock som jag faktiskt är och att det blir en hemsk påminnelse varje gång jag konfronteras med en spegel.   


Med byx-provning i tankarna, så hade jag mina vanliga klack-kängor idag utan knytning (det kryllade ju av barmark!!) och de tog sin tribut på rygg och fötter, men inte värre än att det räckte med att sitta ned på tåget hem för att det skulle kännas bättre. Solen har strålat hela dagen och temperaturen ligger runt +10. Jag hade vår-jackan med en huvtröja under och det räckte gott och väl. Handskarna var överflödiga. Det finns hopp om att vinterdoningarna kan stoppas undan!


Elin köpte första säsongen av en brittisk serie som jag aldrig hört talas om, "Hotel Babylon". Vi såg 2 avsnitt och den är bra! Vi upptäckte oxå att "New Moon" (uppföljaren till "Twilight") hade släppts och den var ett givet inköp och gissa vilken film vi ska se ikväll?    


Nu ska jag faktiskt inta horisontellt sidoläge i soffan för att avlasta ryggen.


Fridens.


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards