Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Ewa - 5 mars 2010 21:52

Jag tittar in hos Muminmuggar då och då för att kolla in eventuella nya muggar. De har en avdelning för vintage-muggar/årgångs-muggar och där finns min favoritmugg; en brun mugg med Sniff. Teet smakar inte lika gott i någon annan av muminmuggarna! Jag kunde läsa att just den här inte tillverkas längre, men man kan köpa enstaka exemplar för 899 kr!! Det är ju en förmögenhet! Det vanliga priset för muggarna är 169 kr. Nu måste jag vara mer rädd om Sniff-muggen. Den kanske får flytta in i vitrinskåpet tillsammans med de andra dyrgriparna.


Fridens.

  

Av Ewa - 5 mars 2010 21:10

Haren kom faktiskt tillbaka, så nu är han vår och heter Jösse Hare!


Fridens.

  

Av Ewa - 5 mars 2010 16:39

Efter frukosten åkte Pär och jag till Coop för månadens storhandling. Ryggen tyckte inte det var någon höjdare, så när vi kom hem fick Pär och Elin bära in allt och plocka in allt medan jag intog sidläge i soffan. Jag är tacksam för att det räcker med att ligga på sidan en stund och att jag inte alltid måste ta värktabletter! Det är så skönt när jag känner hur smärtan klingar av i och med att svanskotan och nedre ryggen avlastas. Man blir trött av att ha ont och jag somnade en stund efter lunchen.


Vi har fått tillökning! Tillökning i vår djurfamilj som befinner sin på utsidan av huset. Igår skuttade en brun fälthare omkring och om han kommer tillbaka, så innebär det att han ingår i vår familj och då kommer han att få namnet Jösse Hare. Rådjuren har minglat omkring oxå. Råger, som har riktigt präktiga horn nu, Råland och Rut, men idag var det 2 till som jag inte kände igen. Lite mindre i storlek. Kurre tittar in varje dag och så det vanliga flaxandet av diverse småfåglar. Det är härligt!   Härom dagen låg Råger ned i solen och gonade sig medan käkarna malde fram och tillbaka, fram och tillbaka. Idisslar rådjur? Näää... Eller?


Pär säger att SMHI säger att det ska bli mycket mildare nu. Upp mot +5 grader eller mer. Det skulle betyda att barmarken är på väg! Det är i alla fall så pass varmt att det blir dagsmeja varje dag nu. I morgon ska jag ut och promenera igen, så jag hoppas att dagens strålande sol infinner sig då oxå.   Jag har bott i den här landsänden i nästan 23 år och det har aldrig tidigare legat snö så här länge, två och en halv månad med minusgrader hela tiden. Det påminner om Kiruna faktiskt!


När vi handlade köpte jag 4 förpackningar med skosnören. Nu har jag haft lädersnörena som jag köpte hos vår skomakare ett tag, men jag kan inte dra åt tillräckligt vilket gör att kängorna inte sitter som de ska och jag blir trött i fötterna. Jag ska byta tillbaka till vanliga skosnören och jag får finna mig i att de går av efter ett tag, men nu har jag ju 4 par i reserv.   


Kommer ni ihåg vallmo-dekorationen?

  

Den är ett minne blott.    Till att börja med hade stjälkarna svårt att fästa och det slutade med att jag satte dit små klumpar med häftmassa, med det hjälpte inte. Till slut orkade jag inte gå och trycka fast dem hela tiden. Efter ett tag började själva blomman släppa från väggen och en dag upptäckte jag att allt låg i en enda ihopklibbad klump på borden bredvid soffan. Så nu ser det ut så här igen:

  

Suck. Det är, baske mig, något med den vita väggfärgen för liljorna som sitter i hörnet vid balkongdörren beter sig likadant. De som sitter på den vita delen lossnar medan den som sitter på den bruna delen sitter som berget. Skumt!   

  

Vi får väl sätta dit en eller annan tavla i stället. Eller så kan den delen av väggen vara tom. Faktiskt.


Fridens. 


Av Ewa - 5 mars 2010 16:33

"Köp fler, spara mer!" används mer och mer i affärer som Coop Forum. Är det uttrycket verkligen godkänt av Kosnumentverket? Det går INTE att spara genom att köpa. Det är alltid billigare att köpa bara en enda produkt och det billigaste är att inte köpa alls. Får man verkligen påstå att det går att spara mer genom att köpa fler? Jag tycker inte det!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards