Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Ewa - 3 mars 2010 20:45

VAD GJORDE DU FÖR 10 ÅR SEDAN? 

Mars månad 2000 med andra ord. Jag bodde här i Rönninge. Arbetade deltid.


VAD GJORDE DU FÖR 1 ÅR SEDAN? 

Det var ingen större skillnad jämfört med idag.



FEM SNACKS DU GILLAR 

1. Vanliga, salta potatischips.

2. Choklad.

3. Räfflade, salta potatischips.

4. Choklad.

5. Små-godis. 



FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN PÅ UTANTILL 

1. "Omkring tiggarn från Luossa".

2. "The winner takes it all", ABBA.

3. "When your heart is weak", Cock Robin.

4. "Lessons in love", Level 42.

5. "Supermassive black hole", Muse.    



FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR (MÅNGMILJONÄR)? 

1. Betala lånet på lägenheten.

2. Renovera  HELA lägenheten, men inte göra jobbet själv.

3. Se till att Elin har en bostad när det blir dax för henne att flytta hemifrån.

4. Köpa en hund.

5. Njuta av vetskapen att mitt konto är allt annat än tomt.    


 

FEM DÅLIGA VANOR

1. Jag dricker för mycket Pepsi Max.

2. Jag kan inte låta bli att riva i små-sår.

3. Mitt ointresse för mat gör att jag gärna tar genvägar.

4. Jag kan inte låta bli att jämföra min egen vikt med andras.

5. Jag är en Slösa....    

 


FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA

1. Träna.

2. Se film.

3. Läsa.

4. Skriva.

5. Vara med djur (jag har 7 marsvin).    



FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I ELLER KÖPA

1. Stringtrosor.

2. Äkta päls.

3. Höga klackar.

4. Djurmönstrade kläder typ zebra eller leopard.

5. Lack-leggings.



FAVORITLEKSAKER

1. Min bärbara CD-spelare.

2. Min MP3.

3. Min bärbara dator.

4. Mina block och pennor.

5. Vattenkokaren så att jag kan göra te.    



Fridens.

 


Av Ewa - 3 mars 2010 20:40

......att i England, under första världskriget, så fördes Vita Fjädern-kampanjen som gick ut på att kvinnor delade ut en vit fjäder till alla män som inte bar uniform (som inte deltog i kriget av olika skäl) som en symbol för deras förakt för männen och deras misslyckande som människor? 


Fridens.

Av Ewa - 3 mars 2010 20:21

Shopping-endorfiner.

Nya kläder.

Nya böcker.

Te.

MINDRE ONT!!!

 

Fridens.


  


Av Ewa - 3 mars 2010 16:59

"Varning för marsvin!" betyder rubriken. Elin köpte den nysläppta "G-force", så ikväll ska vi se vad marsvins-agenterna kan hitta på. Jag ser fram emot att få se min favorit som påminner lite om Kit, eller vad säger du, Budda?


Gnagar-fridens.


Agent Hurley.

  

Av Ewa - 3 mars 2010 16:14

Elin (Plutten) och jag (Slösa) kom iväg strax före 10. Tågresan var ganska jobbig för jag kunde inte luta mig tillbaka mot ryggstödet utan fick sitta rak i ryggen som en Riktigt Fin Dam. Det blev en bra shoppingrunda med några nya pocket och lite nya kläder och påfyllning hos Body Shop. Ingen av oss ville äta på sta'n den här gången, så vi avslutade hos Sergelbageriet där vi köpte med oss busfärskt bröd som vi åt till te när vi kommit hem.


Det var jobbigt att gå så mycket, men jag är förvånad över att jag inte har speciellt ont så här efteråt och det ger mig hopp om en promenad i morgon! Det var förmodligen inte enbart av ondo att jag rörde på mig en längre stund, att jag fick möjlighet att räta ut ryggen vilket MBT-skorna tvingar mig till.


Elin och Pär åkte längdskidor på Öland. För Elin var det nog första gången och dessutom i för stora, lånade pjäxor. Hon stod på örona några gånger, men det gjorde Pär med. Han lyckades med konststycket att ramla medan han stod stilla.    Elin berättade om diverse knepiga situationer (glidande baklänges med skidorna i kors över varandra medan Pär skrek instruktioner) och gjorde det på ett sätt som fick mig att skratta så tårarna rann! Tack för det, gumman! Här är 2 klickbara bilder på vår nya skiddrottning.


Fridens.


Här står hon upp.

  

Här står hon INTE upp, men hon skrattar. 

    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards