Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Ewa - 1 mars 2010 20:32

Sista marsvinsnattningen för mig (i morgon är Elin Lillmatte tillbaka).

Jag fick äntligen rumpen ur vagnen och snodde ihop LKHF-godiset som Tant Grön tipsade om.

Det hjälper med sidläge i soffan.

Stor rea på Pilgrim hos Jewel - liten tröstbeställning.

Det går, trots allt, lättare och lättare att röra mig.


Fridens.

  



Av Ewa - 1 mars 2010 15:06

Blötsnön vräkte ned medan jag med försiktiga myrsteg tog mig till Konsum och hem igen. Det var blött. Det var slirigt. Jag spände mig som en fiolsträng och glömde nästan att andas bara för att jag var livrädd för att ramla. Om jag skulle ha halkat igen, så hade jag blivit liggande. När jag kom hem var jag genomsvettig och hade djävligt ONT i ryggen och svanskotan. Jag plockade in maten och intog sidläge i soffan. Ingen Ipren, bara vila. Smärtan avtog efter ett tag och det hjälpte nog att jag somnade oxå och slappnade av ordentligt.     Det har gått en vecka nu och visserligen kan jag röra mig ordentligt, men någon träning lär det inte bli. Inte ens promenader. Jag känner mig gråtfärdig av besvikelse; jag som hade kommit igång så bra!   


O-fridens.

Av Ewa - 1 mars 2010 15:04

"Hesa Fredrik" ylar. Jag är så van att höra den där mistluren några gånger varje år och alltid i ett lika fredligt sammanhang. Tänk om "Hesa Fredrik" skulle yla pga flyganfall? Tänk om. Jag är tacksam över att få bo i lilla, fredliga Sverige!


Fridens.

Av Ewa - 1 mars 2010 10:16

DET ÄR INTE KLOKT VAD JAG LÄNGTAR EFTER TORR BARMARK!!!!


O-fridens.

Av Ewa - 1 mars 2010 09:48

Första mars - MIN månad! Elins månad. Min frisörs månad. Många andras månad. Om några dagar fyller Elin år och sedan fyller jag år och sedan ska vi väl ha vårt årliga dubbelkalas. På onsdag ska Elin och jag shoppa i Stockholm. Det finns lite kuligt att se fram emot och det är TUR det för när jag tittar ut genom fönstret, så kan jag se ATT  DET  SNÖAR!!!!   Jag hoppas att det inte kommer så mycket snö att skottning blir nödvändg för det fixar jag inte med den här svanskotan. Det blir i alla fall att gå ut idag för jag måste ta mig ned till Konsum. Det här "2 gånger i veckan-kortet" hos SATS som jag började på. Jag fick ihop hela 3 veckor och sedan fick jag ont i halsen och sedan halkade jag nedför trappan.... Det är kört! Det blir ingen träningsväska och det blir inget oerhört mallande heller.    Jag får haka på nästa gång de drar igång den kampanjen igen för jag vet att den återkommer. Det är kanske inte meningen att jag ska träna där? Jag känner mig en aning motarbetad.


Fridens.


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards