Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Ewa - 20 februari 2010 21:21

Nystädat.

Gott med choklad (Fazers Blå förstås!).

Jag mår inte direkt bra, men det kunde vara värre.....

Elins födelsedagspresenter är, mer eller mindre, fixade.

Jag måste inte få ihop till "5 saker" varje dag; idag går det inte.....


O-fridens.


  



Av Ewa - 20 februari 2010 15:44

Elin ligger i badet. Pär småpysslar med middagen. Jag har tagit plats i soffan i det väldigt nystädade och fräscha vardagrummet. Jag har städat resten av nedervåningen oxå. Det senaste halvåret har det blivit så att jag städar nedervåningen ordentligt var 4:e vecka och då behövs det och då SYNS resultat +  jag roterar soffdynorna. Den dag som jag städar marsvinsburen, så brukar jag svepa genom alla rum med dammsugaren, men oftare än så städar inte jag/vi. Jag har ingenting emot att städa; det är tillfredsställande och jag gör det för min egen skull, men det FINNS roligare saker att fördriva tiden med!


Jag sitter med ryggen mot fönstret, men jag vet ändå vad som försiggår där ute. Snöstorm. Jajamänsan! Den snö som vi varnades för skulle komma natten till fredag har nu anlänt och den fortsätter att anlända. En alldeles utmärkt dag att vara inomhus och städa.


För något år sedan prenumererade jag på tidningen Leva, men tröttnade snart. Inget nytt under tidningssolen. För någon månad sedan blev jag uppringd med anledning av att de har gjort om tidningen och nu hade ett erbjudande till tidigare prenumeranter. 4 nummer för 59 kr och sedan händer inget mer om jag själv inte vill. Jag tackade ja och igår kom det första numret och efter det fjäde numret kommer det inte att hända något mer om jag säger så..... Jag minns inte tillräckligt av den "gamla" Leva för att kunna bedöma vad förändringen består av. Det är fortfarande inget nytt under tidningssolen. Anledningen till att jag skriver om detta över huvud taget är en liten artikel om en manlig läkare som deltog i en australisk undersökning där han skulle få pröva på vad det innebär att gå igenom en förlossning och på samma gång bevisa att kvinnor tål smärta bättre än män. Det sattes fast elektroder som skulle simulera värkarbetet och styrkan i sammandragningarna ökades allt eftersom. Efter 3,5 timme gav han upp. Han pallade inte mer. Är det inte det som många kvinnor säger mitt i alltihop, att de inte vill vara med längre? Läkaren medgav att en förlossning inte är något för de klena männen. Den här lilla artikeln fick mig att önska att den här möjligheten till simulering fanns för t.ex depressioner. Det går inte att förklara det lidande som den här sjukdomen innebär och det är ännu värre när omgivningen inte kan acceptera att vi som är drabbade vet vad vi talar om; det räknas inte om de själva inte kan säga att det är så.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards