Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Ewa - 19 februari 2010 12:45

Det blev inte SATS eftersom sängen inte släppte taget om mig när klockan ringde.     Jag hade inga planer på att promenera heller eftersom det såg så kallt och otrevligt ut, men stämningen hemma (Elin är hemma från skolan idag och Pär är fredagsledig och INTE nöjd med att Elin är hemma vilket gör att hon går omkring och liksom hukar sig. JAG är inte arg för att hon är hemma. Jag vet vad psykisk trötthet innebär.) gjorde att jag gick ut i alla fall. Igår såg jag att skosnöret var på väg att gå av för tredje gången på 2 månader och idag gick det verkligen av.   Jag hade ett extra par snören, det sista som jag fick byta till innan jag äntligen kom iväg. "Hej då" sa jag till Elin och Pär "...och bråka inte medan jag är borta!". Jag gick ned mot den raserade tennishallen (hyfsat plogat och sandat) och sedan en seeeeg och helt oplogad backe upp, men där var snön vit, ren och fin och inte alls lika jobbig att gå i. Sedan kom jag in i ett bostadsområde med gångvägar kors och tvärs och där var det plogat 95%!!! Genom bostadsområdet, förbi en skola och upp mot ett annat område och det var plogade gångvägar hela vägen. Där har vi alltså lösningen: gångvägar. Till skillnad från trottoarer, så plogas de tydligen och jag kunde få upp ett BRA tempo.    Det blev 70 minuter innan jag var hemma igen. Det var kallt och när jag hade motvind, så var det svinkallt.


Vår skomakare (som blev årets företagare 2009 i Salem) ligger bakom Konsum och jag gick till honom för att köpa nya HÅLLBARA skosnören. Det blev 2 läderrremmar för 50 kr. Det vore väl själva fan attans om inte de håller!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards