Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Ewa - 18 februari 2010 20:17

Oväntat bra värden.

Dagens promenader.

Elin i skolan.

Det halsonda är borta.

Våra marsvin som är SÅ HIMLA MYSIGA att komma hem till!


Fridens.

  

Av Ewa - 18 februari 2010 16:46

.....sa Elin där det stod följande: människor borde ha fler vänner för man slår inte de man känner. Jag fick läsa det några gånger innan det gick in och så läste jag det några gånger till och då höll jag inte med. OM jag slår någon, så känner jag oftast den personen eftersom jag kan vara mig själv och jag slåss bara när jag kan vara mig själv. Jag slår aldrig främlingar. Ju färre vänner JAG har desto lugnare för alla!   


Fridens.

Av Ewa - 18 februari 2010 16:24

Lysande provresultat! Alla värden ligger där de ska! Det intressantaste var att blodfetterna/kolesterolen har minskat med hela 2 enheter på 9 månader; från 6,8, som var på gränsen till ohälsosamt, ned till 4,8 och det trots att jag äter betydligt mer fett. "Intressant" sa jag och det höll Husläkaren med om. Väldigt intressant. Dr Annika Dahlkvist har rätt och nu har jag vetenskapligt bevis för det vilket känns oerhört bra.    Även om jag inte rasar i vikt, så mår kroppen bra bortsett från lederna som skulle uppskatta att slippa tyngden.


25 minuters promenad i snömoddiga uppförsbackar till vårdcentralen. 45 minuters promenad där ifrån och då gick jag på trafikerade vägar som var mer eller mindre bara och det kändes så BRA! Det var så skönt att komma ut! Det var så skönt att komma hemifrån!! Halsen gör inte ont längre och jag kommer att åka till SATS i morgon igen.


När Pär kom hem sa han att det kommer att fall 15 cm snö under natten. "Då blir det inget SATS i morgon" konstaterade jag eftersom jag har svårt att tro att SL kommer att kunna köra tågen över huvud taget. Upp som en    och ned som pannkaka.....   


Jag läser "Ett stråk av rött" av Elizabeth George nu. Jag har läst alla hennes böcker om kommissarie Lynley och Barbara Havers och den ena är bättre än den andra. Även denna. Själva boken är av idiot - formatet storpocket med kraftiga pärmar och tjockt papper och den är 700 sidor lång, så den är ganska jobbig att hålla i. Jag har de flesta av hennes böcker som inbundna vilket jag inte tycker om eftersom jag får ont i händerna av tyngden. Jag undrar om jag inte ska försöka få tag i alla dem i pocketformat i stället och på så sätt ge mig själv en anledning att läsa om dem allihop?


Elin var i skolan hela långa dagen, 9-16.30 Heja, heja!


Fridens.

Av Ewa - 18 februari 2010 16:20

......att depressioner skördar fler människoliv varje år (i form av självmord) än vad trafiken gör? Det är dj-t tänkvärt, tycker jag!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards